کد خبر: ۴۱۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۳:۰۸

ایران در رادیوهای بیگانه

آفتاب‌‌نیوز :


رادیو رژیم صهیونیستی
* تصمیم جدید دولت ایران مبنی بر آغاز تزریق گاز اورانیوم به تجیهزات سانتریفیوژ در پایگاه اتمی نطنز به دنبال خارج شدن این سایت از زیر نظر بازرسان آژانس، نگرانی آژانس و کشورهای جهانی را که درصدد حل و فصل مسالمت آمیز بحران اتمی ایران بودند را دوباره برانگیخته است.
* آژانس اقدام امروز ایران را گام خطرناک دیگری در سرپیچی ایران از اجابت خواسته های جهانی تلقی می کند.
* ایران در میان ناخشنودی شدید روسیه و شگفتی مسئولان آژانس اعلام کرد که سفر جواد وعیدی و هیات همراه وی به مسکو را باطل می کند.
* الهام سخنگوی دولت امروز درباره لغو سفر هیات ایرانی به مسکو گفت، حل این ماجرا همچنان در دستور کار است و اصل مذاکره با روسیه منتفی نشده است.
* رئیس جمهوری اسلامی ایران به خبرنگاران زن روزنامه یو.اس.ای تودی، درباره آنچه که تهدید علیه جمهوری اسلامی نامید گفت که ما از این امر هیچ هراسی نداریم.
* رحیم صفوی فرمانده کل سپاه پاسداران، به پایبندی جمهوری اسلامی در مواضع خود افتخار کرد و در رد غیر مستقیم مذاکره میان ایران و ورسیه گفت، ما می گوییم ذره ای از مواضع خود کوتاه نخواهیم آمد و از اقتدار خود با تدبیر دفاع می کنیم.
* احمد شیرزاد از چهره های بارز حزب مشارکت ایران اسلامی، از حکومت خواست تا روش های دولت محمد خاتمی درباره پرونده اتمی ایران را دوباره در پیش گیرد تا ایران از چاله ای که در آن افتاده و هر روز آن را عمیق تر می کند خلاصی یابد.
* هدی الحسینی در مقاله ای در روزنامه الشرق الاوسط نوشت که ایران برخوردار از سلاح هسته ای، احیاگر امپراتوری فارسیان خواهد بود و آن را تهدیدی برای اعراب دانست.
* حکومت دینی انتشار آنجه را که کاریکاتورهای جهانی درباره هولوکاست می نامد آغاز کرد و اولین کاریکاتور با موضوع مسخره کردن قتل عام شش میلیون نفر یهودیان اروپا توسط هیتلر در یک سایت ویژه حکومت دینی قرار گرفته است.
* سایت اینترنتی وابسته به احمدی نژاد که پی در پی قتل عام یهودیان توسط هیتلر را افسانه دروغین غرب می خواند، بلافاصله این کاریکاتور ضد یهودی را که در تمسخر آشوویتس است چاپ کرد.
* روزنامه همشهری از حالت اعتدال پیشین کاملا خارج شده است، انتشار کاریکاتورهایی در تمسخر نسل کشی یهودیان را همچنان ادامه می دهد.
* دریادار احمدی مدنی یکی از اعضای جبهه ملی ایران که وزیر دفاع در دولت موقت در پی روی کار آمدن جمهوری اسلامی در ایران بود، در سن 77 سالگی در ایالات متحده در گذشت.
* آخرین تجمع اعتراضی ایرانیان مخالف به مناسبت سالروز به روی کار آمدن این رژیم، شامگاه روز یکشنبه از سوی ایرانیان در کالیفرنیا برگزار شد.
* دامنه نفرت متعصبین اسلامی ایران از دانمارک به جایی رسیده است که پیشنهاد شده اسم شیرینی که ایرانیان آن را با نام دانمارکی می شناسند را به گل محمدی تغییر یابد.
رادیو بی بی سی
* دیپلمات های غربی در وین می گویند: دولت ایران برخی از فعالیت های غنی سازی اورانیوم در مقیاس کوچک را آغاز کرد.
* تحصن هزاران تن از دراویش نعمت الهی گنابادی در حسینیه دراویش در قم، با حمله نیروهای انتظامی و پرتاب گاز اشک آور به خشونت کشیده شد.
* دولت فرانسه تجمع های خشونت آمیز در برابر سفارتخانه این کشور در تهران را محکوم کرد.
* خبرگزاری های ایران گزارش دادند که دادگاه عمومی تهران برای فریدون ورودی نژاد مدیر مسئول سابق روزنامه ایران قرار منع تعقیب و عدم صلاحیت رسیدگی دادگاه درباره پرونده وی صادر کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین