کد خبر: ۴۱۱۹۷۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲

جاسوسی هوایی آمریکا علیه روسیه و بلاروس

یک فروند هواپیمای تجسسی آمریکایی با پرواز برفراز دریای بالتیک از منطقه کالینینگراد روسیه و نیز بخش های غربی بلاروس جاسوسی کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، هواپیمای جاسوسی آمریکایی «ار.اس-135 دبلیو» روز شنبه دو ساعت بر فراز دریای بالتیک و در مجاورت مرزهای منطقه کالینینگراد پرواز کرد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه دراین باره اعلام کرد: هواپیمای آمریکایی افزون بر پرواز بر فراز دریای بالتیک در مجاورت مرز بلاروس در منطقه برست نیز به پرواز درآمد.

شبکه تلویزیونی روسی گفت: هدف جاسوسی هوایی آمریکا اطلاع از محل استقرار سامانه های پدافند موشکی اس-400، تاکتیکی اسکندر و ساحل به دریای باستیون و بال روسیه در منطقه بود.

در ماههای اخیر، هواپیماهای جاسوسی آمریکایی بارها در مناطق مجاور روسیه در منطقه بالتیک، دریای سیاه و نیز بر فراز سواحل سوریه پرواز کرده اند.

استان کالینینگراد خارج از سرزمین اصلی روسیه کنار بلاروس، لیتوانی و همچنین لهستان و نزدیک رومانی دو کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قرار دارد که ارتباط آن با سرزمین اصلی از دریای بالتیک انجام می شود.

از این رو، روسیه برای مقابله با این تهدیدها، افزون بر بهبود توان دفاعی و جنگی خود در بخش های موشکی دوربرد، بمب افکن های قاره پیما، نیروهای هوافضا و دریایی می تواند از مزیت ویژه راهبردی کالینینگراد بهره بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین