کد خبر: ۴۱۲۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹

نجات فک خزری از تور صیادان مازندرانی +عکس

یک قلاده فک خزری که در تور ماهیگیران مازندرانی در تالاب میانکاله در حاشیه دریای خزر به دام افتاده بود، با کمک صیادان و محیط زیست نجات یافت.
آفتاب‌‌نیوز : فک خزری از گونه های جانوری در معرض انقراض در دریای خزر است.

نجات فک خزری از تور صیادان مازندرانی

مدیر روابط عمومی محیط زیست مازندران یکشنبه شب به ایرنا گفت که فک خزری روز یکشنبه در تور صیادان گیر کرده بود که پس از نجات توسط صیادان تحول کلینیک' لنی هارد ' در آشوراده شد.

میلاد بهرامی افزود: این فک خزری ماده که سنش حدود 14 ماه است، به دلیل گیر کردن در تور ماهیگیران از ناحیه دندان جلو و دست دچار آسیب شده که هم اکنون در کلینک ویژه این گونه دریایی در آشوراده تحت درمان قرار دارد.

وی گفت که فک خرزی پس از درمان در کلینیک لنی هارد در دریای خزر رها می شود.

فُک خزری که نام علمی آن ' پوسا کاسپیکا Pusa caspica ' است ، از پستانداران کمیاب آبزی دنیاست که فقط در دریای خزر و رودخانه‌های منتهی به آن زندگی می‌کند.

این گونه تنها پستاندار دریای خزر محسوب می‌شود و به دلیل صید بی‌رویه و به‌هم خوردن شرایط زیستی و کاهش شدید جمعیت نیازمند حمایت بین‌المللی است.

فک خزری به‌طور میانگین یک و نیم متر طول و 68 کیلوگرم وزن دارد و یکی از کوچک‌ترین انواع فک به شمار می‌رود.

فک‌ها جانوران با ارزشی‌ هستند که حتی با مدفوع خود یک منبع غذایی در دریای خزر به وجود می‌آورند و نابودی آن‌ها اکوسیستم خزر را به خطر می‌اندازد. 

فک‌ها در تابستان، بهار و پائیز بیشتر در آب‌های ایران زندگی می‌کنند و برای زایمان به مناطق یخی در شمال دریای خزر مهاجرت می‌کنند.

گفته می شود کمتر از یکصد قلاده از فک خزری در دریای خزر وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین