کد خبر: ۴۱۲۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

هوای مشهد برای سومین روز متوالی در وضعیت هشدار

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای پانزدهمین روز آذر ماه در کلانشهر مشهد برای سومین روز پیاپی در وضعیت هشدار قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز : حمید صالحی در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی هوا با ماندگاری حجم آلاینده ها در هوای مشهد هم اکنون شاخص کلی کیفیت هوا در این کلانشهر 115پی.اس.آی است.

وی ادامه داد: طی دو روز گذشته شاخص کلی کیفیت هوای مشهد به ترتیب 109 و 111 پی.اس.آی بود و هم اکنون 13 ایستگاه سنجش در مشهد دارای بار آلودگی بیش از حد مجاز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر این اساس ایستگاههای شهید مفتح با 146، لشگر 141، شهید کریمی 140، الهیه با 137، امامیه با 134، خیام شمالی با 131، چمن با 129، خیام جنوبی با 122، سمزقند با 120، شهید آوینی با 113، سرافرازان با 110، ماشین ابزار با 105 و تقی آباد با 103 پی.اس.آی آلوده ترین ایستگاههای صبح امروز این کلانشهر هستند.

وی افزود: با توجه به این وضعیت بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر و مناطق آلوده خودداری کرده و عموم مردم نیز از فعالیتهای ورزشی در فضای باز بپرهیزند.

صالحی گفت: سایر شهروندان نیز به منظور کنترل و کاهش آلودگی هوا باید از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده و رفت و آمدهای غیرضروری با خودرو شخصی و سفرهای درون شهری را کاهش دهند.

روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.

همچنین اعداد بین 151 تا 200 پی.اس.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود و وضعیت هوا با پی.اس.آی بین 200 تا 300 در حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین