کد خبر: ۴۱۲۱۸
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۴:۳۸

عنان هم به ایران هشدار داد

آفتاب‌‌نیوز : بنا بر این گزارش، عنان این سخنان را پس از دیدار با جورج بوش مطرح کرد. در این دیدار همچنین درباره مسئله شورشیان دارفور نیز بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس این گزارش، زمانی که این دیدار انجام می‌شد، ایران غنی‌سازی اورانیوم را با به کارانداختن سانتریفیوژها شروع کرده که این کار موجب خشم آمریکا از امکان تهیه سوخت هسته‌ای برای راکتورها و یا تولید بمب از سوی این کشور شده است.

عنان گفت: باید بتوانیم این مسئله را حل کنیم و امیدواریم به طریقی که منجر به متشنج شدن اوضاع نشود، این کار انجام شود.

عنان گفت امیدوار است تهران پیش از نشست ماه آینده سران شورای حکام برای تصمیم‌گیری درباره اقدام شورای امنیت، گام‌هایی بردارد که نشان دهد دیپلماسی نمرده است.

واشنگتن تهران را به استفاده از برنامه هسته‌ای غیرنظامی به عنوان پوششی برای تولید بمب اتمی متهم کرده در حالی که تهران این مسئله را انکار می‌کند.

در همین حال، محمود احمدی‌‌نژاد رییس جمهور ایران اصرار دارد که کشورش نگرانی از تحریم احتمالی ندارد و تهران نیز اعلام کرده گفت‌وگو با روسیه به منظور پایان دادن بن‌بست کنونی در موضوع هسته‌ای این کشور که قرار بود این هفته انجام شود، به تعویق افتاده است.

غنی‌سازی اورانیوم که برای ساخت بمب اتمی ضروری است، در نظر آمریکا و اروپا در مناقشه پرونده هسته‌ای ایران خط قرمز محسوب می‌شود.

قرار دادن گاز هگزا فلوراید اورانیوم در سانتریفیوژها و تقطیر آن اورانیوم غنی‌شده تولید می‌کند انجام این کار و اعلام خارج شدن از ان.پی.تی از سوی ایران موجب ایجاد تنش شده است.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین