کد خبر: ۴۱۲۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۴ - ۲۳:۱۹

انتقاد شهرداری تهران از وزرات بهداشت

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، دکتر ابوالفضل ابراهیمی مدیر عامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران گفت: بر اساس قانون پسماندها، امحاء زباله های بیمارستانی بر عهده تولید کنندگان آن و وزارت بهداشت است ولی تاکنون این وزارتخانه از انجام تکلیف قانونی خود سرباز زده است.
وی با تاکید بر اینکه برای حفظ سلامت شهروندان باید هر چه سریعتر راه حلی برای امحا زباله های بیمارستانی اندیشیده شود گفت: شهرداری از روی اجبار و خارج از وظایف قانونی و به دلیل شانه خالی کردن وزارت بهداشت از انجام این مسئولیت، اقدام به جمع آوری زباله های بیمارستانی می کند.
وی امحا این نوع زباله را درکنار دیگر زباله ها بسیار خطرناک دانست و از وزارت بهداشت خواست هر چه سریعتر راهکار مناسبی جهت حل این معضل اتخاذ کند.
وی افزود: مکاتبه های گسترده ای برای قبول این وظیفه قانونی با وزارت بهداشت انجام شده اما تاکنون نتیجه مطلوبی به دست نیامده است.
وی به روشهای امحا زباله در دیگر کشورها اشاره کرد و افزود: برابر روشهای توصیه سازمان بهداشت جهانی برای امحا زباله بیمارستانی باید از دستگاههای زباله سوز مرکزی از نوع نسل سوم استفاده شود تا خطرات جانبی این کار نیز کاهش یابد.
مدیر عامل سازمان بازیافت گفت: اما روشی که وزارت بهداشت برای امحای زباله‌های بیمارستانی در نظر دارد روش امحا در داخل مراکز تولید است که این روش غیر اقتصادی و به دلیل محدودیت فضا در بسیاری از بیمارستانها امکانپذیر نیست.
وی تاکید کرد وزارت بهداشت با تامین هزینه های امحا زباله های بیمارستانی از طریق سیستم زباله سوز مرکزی از نوع سوم، باید یکی از عوامل اصلی تهدید سلامت شهروندان را برطرف کند.
ابراهیمی تاکید کرد: بهتر است به جای افزایش اعتبارات درمانی، علاج واقعه را قبل از وقوع کرد و وزارت بهداشت بایستی برای حفظ سلامت شهروندان هزینه ها و مسئولیت امحا زباله های بیمارستانی را تقبل کند.
وی زباله های بیمارستانی را یکی از مشکل های اساسی جامعه عنوان کرد و از وزارت بهداشت خواست خود را در مقابل این مسئله مکلف بداند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین