کد خبر: ۴۱۲۶۵۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
مرادخانی:

زمان انتظار گروه‌های تئاتری برای اجرا کم میشود

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در پی آن هستیم زمان انتظار گروه‌ها برای اجرا را کمتر کنیم تا اهالی تئاتر بتوانند راحت‌تر به فعالیت بپردازند.
آفتاب‌‌نیوز : علی مراد خانی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: اصولاً جشنواره‌ها یک یادآوری و بازآموزی و نگاه مجدد به فعالیت‌هایی هستند که در یک مجموعه‌ وجود دارند و جشنواره‌های موضوعی ضمن اینکه به موضوع خاص خود می‌پردازند یک نوع بازگشت به هویت خویش هم هستند.

وی که شامگاه 16 آذر ماه در آیین پایانی جشنواره تئاتر رضوی در هرمزگان حضور داشت، ادامه داد: به دلیل نوع نگاه و محتوایی که باید در جشنواره‌ها باشد می‌توانیم ضرورت‌های فرهنگی خود را آن‌گونه که شایسته است به شکل کارهای اجرایی مانند تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، آواها و نماها به نمایش بگذاریم. هدف از چنین جشنواره‌هایی می‌تواند نگاه به هویت اصلی خودمان باشد و اینکه بتوانیم کارهایی که در حال انجام است را با معانی و مصادیقی که در این زمینه است تطبیق دهیم.

او اظهار کرد: کارهای بسیار خوبی را در زمینه تئاتر موضوعی شاهد بوده‌ایم و هنرمندان ما در این زمینه رشد خیلی خوبی داشته‌اند و می‌دانند چگونه مسائلی که در ارائه مشکلی دارند را به اجرا بگذارند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهم‌ترین رویکرد تئاتر رضوی پرورش و آموزش نیروی انسانی در جامعه است و برای رشد فکری و اعتقادی فعالان این حوزه باید برنامه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: به نسبت سال‌های گذشته شرایط حال تئاتر کشور را شکر گذاریم، چون وضعیت بهتری داریم؛ به‌طوری‌که در این حوزه با توجه به تمام کمبودهایی که شاهد هستیم به یک همبستگی بسیار خوبی با هنرمندان نزدیک شده‌ایم. همچنین خوشحالم از اینکه می‌بینم حوزه تئاتر به مطالبات صنفی خود می‌اندیشد و برای رسیدن به اهداف خود نگاه درست و دقیقی دارند.

 مرادخانی در پایان با بیان اینکه باید بتوانیم زیرساخت‌ها را در حوزه تئاتر تقویت کنیم گفت: در پی آن هستیم زمان انتظار گروه‌ها برای اجرا را کمتر کنیم تا اهالی تئاتر بتوانند راحت‌تر به فعالیت بپردازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین