کد خبر: ۴۱۲۷۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

قاتل شیخ حسن شحاته به 14 سال حبس محکوم شد

دادگاه جنایی در مصر قاتل شیخ حسن شحاته، عالم برجسته شیعه این کشور را که سال 2013 به دست افراط‌گرایان کشته شد، به 14 سال حبس محکوم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دادگاه جنایی الجیزه مصر در این حکم "احمد الاخرس" متهم اصلی پرونده که به قتل عمد شیخ حسن شحاته و 3 تن از نزدیکانش و همچنین دعوت به قتل و تشجیع مردم برای ارتکاب قتل، متهم شده بود، تنها به 14 سال حبس محکوم کرد.

این دادگاه همچنین برای 23 متهم دیگر پرونده حکم حبس تا 14 سال صادر کرده و 8 تن دیگر را تبرئه کرده است.

در 23 ژوئن سال 2013 و در زمان حکومت اخوان المسلمین بر مصر، تعدادی از شیعیان در منزل یکی از ساکنان ابومسلم در استان الجیزه مصر به نام "محمد فرحات" در زمان سفر شیخ حسن شحاته به آنجا گرد هم آمده بودند که تندروها در مقابل منزل محمد فرحات تجمع، خانه او را محاصره و سپس به داخل خانه یورش بردند که در جریان آن 4 تن از جمله شیخ حسن شحاته، دو فرزند و برادرش کشته شدند.

بنا به گزارش رسانه های مصری بعد از انجام تحقیقات مشخص شد که متهمان به سمت خانه مذکور کوکتل مولوتوف پرتاب کرده و و به سوی حسن شحاته و برادرش و دو پسرش ابراهیم و عماد ربیع علی تیراندازی کرده‌اند که کشته شدن آنها انجامید.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه العهد، در روستا ابومسلم در استان الجیزه صدها شیعه زندگی می‌کنند که منازل مهمترین شخصیت‌های شیعی مصر از جمله حسن شحاته در این روستا قرار دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین