کد خبر: ۴۱۳۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲

قطار گردشگری قزاقستان – اینچه برون (ایران) راه اندازی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: به منظور راه اندازی قطار گردشگری ایران (_اینچه برون) - قزاقستان مذاکراتی با بخش خصوصی و دولتی استان منگستائو این کشور انجام شد و آنان موافقت خود را اعلام کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 ابراهیم کریمی که به همراه هیأتی تجاری، اقتصادی و فرهنگی به ریاست استاندار گلستان در قزاقستان حضور دارد روز جمعه اظهار داشت: مذاکرات با بخش خصوصی و دولتی بندر آکتائو استان منگستائو در سه محور برقراری پرواز گرگان-آکتائو، قطار گردشگری قزاقستان - اینچه برون (واقع در شرق گلستان) و تبادلات گردشگری دو کشور و بویژه دو استان منگستائو و گلستان انجام شد.
وی در مورد قطار گردشگری اضافه کرد که با توجه به زیرساخت های منطقه گردشگری اینچه برون و ظرفیت خط آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان، طرف قزاقستانی موافقت خود را با راه اندازی قطار گردشگری اعلام کرد و با اخذ موافقت کشور ترکمنستان این قطار فعال می شود. 
به گفته وی، مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 (گلستان) نیز که در جلسه مذاکرات حضور داشت ، برای راه اندازی این قطار اعلام آمادگی کرد.
کریمی با اشاره به انجام مذاکرات درباره پرواز گرگان – آکتائو نیز گفت: پیش از این مذاکراتی انجام شده بود ،اما در عمل نتیجه ای به دنبال نداشت و در این دیدار مقرر کردیم شرکت کاسپین با طرف قزاقستانی یک شرکت پروازی مشترک تشکیل دهند تا این پرواز که برای 2 استان مهم است، برقرار گردد.
به گزارش ایرنا وی درباره محور سوم مذاکرات نیز گفت: در خصوص تبادلات گردشگری دو کشور، جلساتی با مدیران تورهای گردشگری قزاقستان و نمایندگان و مدیران دفاتر مسافرتی استان برگزار و مقرر شد طرف قزاقستانی از گرگان و ظرفیت های گردشگری بویژه در حوزه گردشگری سلامت بازدید نماید و در صورت آمادگی، در حاشیه جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، تفاهم نامه ها و قراردادهای مربوطه انجام شود.
سفر هیات تجاری و اقتصادی گلستان به ریاست استاندار به قزاقستان از چهار شنبه شب آغاز شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین