آفتابنیوز : به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، مهندس جعفر ربیعی افزود: فاصله زمانی برای حرکت قطار در خطوط داخل تهران 4 دقیقه و برای خط تهران – گلشهر 10 دقیقه است.
این مقام مسؤول در مترو تهران، خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته باید حداکثر تا 2 سال آینده به هدف نهایی هر 2 دقیقه یک قطار در خطوط داخل شهر تهران و هر 5 دقیقه یک قطار در مسیر بین شهری تهران – گلشهر دست یابیم.
وی گفت: خرید واگن های جدید و رسیدن به وضعیت مطلوب 800 میلیون دلار هزینه دارد که این مبلغ باید به صورت نقدی در اختیار ما قرار بگیرد.
ربیعی گفت: چنانچه این مبلغ در اختیار مترو قرار بگیرد، ما این آمادگی را داریم که بلافاصله نسبت به عقد قرارداد با شرکت سازنده اقدام کنیم و در نهایت پس از یکسال قطارهای نو را تحویل بگیریم.
معاون پشتیانی شرکت مترو، تصریح کرد: در حال حاضر مقدمات انجام مناقصه بین المللی برای خرید واگن های جدید فراهم شده و ما امیدواریم که در سال آینده بودجه ارزی و ریالی لازم برای خرید واگن ها و قطعات تامین شود.
ربیعی افزود: چنانچه بودجه درخواستی برای خرید واگن های جدید و قطعات مورد نیاز برای توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل ریلی به صورت فاینانس باشد، فرآیند نوسازی ناوگان به کندی پیش خواهد رفت.
او توضیح داد: از آنجایی که فرآیند تأمین اعتبار فاینانس در ایران بسیار طولانی است، دست کم 3 سال طول می کشد که قطارهای جدید ساخته و تحویل مترو تهران شوند.
این مقام مسؤول در مترو تهران، یادآور شد: پیشنهاد ما این است که مبلغ مورد نیاز برای خرید ناوگان جدید یا از حساب ذخیره ارزی تامین شود یا به صورت ارزی ریالی در اختیار ما قرار بگیرد و با تهیه ارز نقد از بانک های رسمی، گشایش اعتبار صورت گیرد.