کد خبر: ۴۱۳۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۶:۱۴

800 میلیون دلار تجهیز و نوسازی ناوگان ریلی

آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، مهندس جعفر ربیعی افزود: فاصله زمانی برای حرکت قطار در خطوط داخل تهران 4 دقیقه و برای خط تهران – گلشهر 10 دقیقه است.
این مقام مسؤول در مترو تهران، خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته باید حداکثر تا 2 سال آینده به هدف نهایی هر 2 دقیقه یک قطار در خطوط داخل شهر تهران و هر 5 دقیقه یک قطار در مسیر بین شهری تهران – گلشهر دست یابیم.
وی گفت: خرید واگن های جدید و رسیدن به وضعیت مطلوب 800 میلیون دلار هزینه دارد که این مبلغ باید به صورت نقدی در اختیار ما قرار بگیرد.
ربیعی گفت: چنانچه این مبلغ در اختیار مترو قرار بگیرد، ما این آمادگی را داریم که بلافاصله نسبت به عقد قرارداد با شرکت سازنده اقدام کنیم و در نهایت پس از یکسال قطارهای نو را تحویل بگیریم.
معاون پشتیانی شرکت مترو، تصریح کرد: در حال حاضر مقدمات انجام مناقصه بین المللی برای خرید واگن های جدید فراهم شده و ما امیدواریم که در سال آینده بودجه ارزی و ریالی لازم برای خرید واگن ها و قطعات تامین شود.
ربیعی افزود: چنانچه بودجه درخواستی برای خرید واگن های جدید و قطعات مورد نیاز برای توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل ریلی به صورت فاینانس باشد، فرآیند نوسازی ناوگان به کندی پیش خواهد رفت.
او توضیح داد: از آنجایی که فرآیند تأمین اعتبار فاینانس در ایران بسیار طولانی است، دست کم 3 سال طول می کشد که قطارهای جدید ساخته و تحویل مترو تهران شوند.
این مقام مسؤول در مترو تهران، یادآور شد: پیشنهاد ما این است که مبلغ مورد نیاز برای خرید ناوگان جدید یا از حساب ذخیره ارزی تامین شود یا به صورت ارزی ریالی در اختیار ما قرار بگیرد و با تهیه ارز نقد از بانک های رسمی، گشایش اعتبار صورت گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین