کد خبر: ۴۱۳۶۵۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
سخنگوی سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

درآمدهای گمرکی در دو سال گذشته روند رو به رشد داشته است/این روند نشانه کاهش قاچاق است

سخنگوی سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: درآمدهای گمرکی ما در دو سال گذشته روندی رو به رشد داشته و از 7 هزار میلیارد تومان در سال 92 به 14 هزار میلیارد تومان در سال 94 رسیده است که به عبارتی 100 درصد رشد داشته که نشان دهنده کاهش قاچاق است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روز دوشنبه خبرنگار پارلمانی ایرنا، قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشست هم اندیشی با خبرنگاران پارلمانی در مورد لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز این سخنان را بیان کرد.
وی افزود: آئین نامه های قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در مجلس هشتم به تصویب رسیده بود، ابلاغ شده و آخرین آئین نامه نیز شهریورماه سال جاری در هیات دولت به تصویب رسیده و ابلاغ شده است، زمانی که از اجرای یک قانون، زمان زیادی می گذرد ایرادهای آن مشخص می شود.

وی تاکید کرد: لایحه ای برای اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مجلس نهم و پس از آن مجلس دهم تقدیم شد، مهمترین اشکال این لایحه، مربوط به اعتبارات پایین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که مجموعا 20 میلیارد تومان اعتبارات برای این کار به ستاد اختصاص یافته و حق الکشف نیز ملغی شده است. در لایحه جدید تلاش شد حق الکشف احیاء شود و اعتبارات ستاد نیز افزایش یابد.

وی گفت: درآمدهای گمرکی ما در دو سال گذشته روندی رو به رشد داشته و از 7 هزار میلیارد تومان در سال 92 به 14 هزار میلیارد تومان در سال 94 رسیده است که به عبارتی 100 درصد رشد داشته که نشان دهنده کاهش قاچاق است.
خورشیدی با اشاره به این که در سال 92 میزان 7 میلیارد دلار قاچاق سوخت داشتیم، اظهار داشت: در آن زمان ما در سواحل و مرزها با قاچاقچیان درگیر بودیم اما با استفاده از سامانه کارت سوخت و سهمیه بندی سوخت، نظام توزیع سوخت متحول شد و قاچاق سوخت به حدود 900 میلیون دلار کاهش یافت.

وی ادامه داد: در سال 92 روزانه 247 میلیون لیتر سوخت توزیع می شد که بر این اساس دولت 109 هزار میلیارد تومان یارانه می پرداخت، در سال 94 در نتیجه اصلاح نظام سهمیه بندی سوخت روزانه 196 میلیون لیتر سوخت توزیع شد که نشان دهنده کاهش 50 میلیون لیتری توزیع سوخت در روز است.

خورشیدی یادآور شد: روزانه بیش از 9 میلیون و 300 هزار لیتر صرفه جویی در حمل و نقل دیزلی اتفاق افتاده که قطعا پیش از این، قاچاق می شده است.
وی افزود: بر اساس گزارش سازمان تعزیرات حکومتی، حجم پرونده های کلان و سازمان یافته در 8 ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته به 10 برابر افزایش یافته است.
خورشیدی در پایان گفت: بر این اساس در 8 ماهه سال گذشته 179 فقره پرونده تشکیل شده بود که در 8 ماهه سال جاری به 1442 پرونده افزایش یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین