کد خبر: ۴۱۳۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۸۴ - ۲۲:۵۷
آيت الله مكارم شيرازي:

غربی ها می خواهند کاریکاتورها را روی پیراهن ها و کتابهای درسی شان چاپ کنند

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش آفتاب به نقل از سایت حوزوی رسا،آيت الله مكارم شيرازي، امروز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه به تكرار انتشار كاريكاتورهاي موهن در جرايد غربي اشاره كرد و گفت: بدانيد كه اين مسئله يك امر تصادفي نبوده، بلكه انتشار اين كاريكاتورها از يك كشور آغاز شد و ساير كشورها هم از آن استفاده كردند. 
در خبر‌ها آمده‌ بود كه پيراهن‌هايي منقوش به اين تصاوير توليد شده است و قصد دارند در كتاب‌هاي درسي نيز از اين كاريكاتورها استفاده كنند. اگر اين مسايل تصادفي بود، چرا رجال سياسي از آن دفاع مي‌كنند؟
آيت الله مكارم شيرازي همچنین عاملین انتشار این تصاویر را لائیک ها و صهیونیست ها خواند و افزود:" اين اقدامات از سوي مسيحيان و يهوديان واقعي نيست، بلكه اقدامي توسط لاييك‌ها و صهيونيست‌هاست؛ زيرا اسلام را در حال رشد و مزاحم اهداف خود در غرب و سراسر جهان مي‌دانند. از اين رو حمله را از شخص پيامبر كه مقدس‌ترين فرد براي مسلمانان است، آغاز كرده‌اند".
اين مرجع تقليد خطاب به علما و سياست‌مداران جهان اسلام گفت: نبايد تصور كنيم كه با تظاهرات ما آنها عقب‌نشيني كرده و كار تمام شده است. بايد علماي اسلام و سياست‌مداران تدابيري براي اين مسئله بينديشند. اگر آنها حقيقتاً پشيمان هستند، اين مسايل تكراري براي چيست؟ 

آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به نتايج اين حركات موهن گفت:اين عملكرد غربي‌ها باعث اتحاد بيشتر جهان اسلام شد. همه جناح‌ها و سلايق از شرق و غرب متحد شدند و يك بيداري وسيعي در جهان اسلام ايجاد شد و همچنين باعث ايجاد تنفر شديدي نسبت به دشمنان اسلام گرديد.
وي افزود:با اين اقدام موهن غربي‌ها، حقيقت تو‌خالي بودن شعارهاي آنها بيشتر نمايان شد و معلوم شد كه وعده‌هاي آنها درباره آزادي بيان و دموكراسي سرابي بيش نيست،چرا بايد به مقدسات و حقوق بيش از يك ميليارد مسلمان توهين شود و حق نداشته‌ باشند از خود دفاع كنند؟ آيا حقيقت حقوق بشر اين است؟ 

اين مرجع تقليد در پايان تأكيد كرد: اگر چه دشمنان مبارزه فرهنگي مي‌كنند و به كارهاي خود ادامه مي‌دهند، ولي بدانيد كه بازنده اصلي آنها هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۸۴/۱۱/۲۷
0
0
كاملا حق با آقاي آيت الله مكارم شيرازي است
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۸۴/۱۱/۲۷
0
0
تا اينجا مسلمانان ناتواني خود را در حل مشكلات از طريق بحث و استدلال نشان داده اند و پاشنه آشيل خود را نيز به دنياي غرب آشكار كرده اند. حمله و تهديد به خونريزي و آتش سوزي چيزي است كه غرب مدتها سعي در نشان دادنش بعنوان صفت بارز مسلمانان داشته است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین