کد خبر: ۴۱۴۰۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۸:۳۹

در حاشیه تجمع مقابل سفارت آلمان

آفتاب‌‌نیوز : تجمع انجمن اسلامی طیف شیراز  دفتر تحکیم در حالی برگزار شد که در نوع خود آرامترین و مسالمت آمیزترین تجمعات دانشجویی به شمار می رفت و نیروی انتظامی هم نیروهای کمتری را برای این تجمع تدارک دیده بود. در حاشیه تجمع مقابل سفارت آلمان این مسائل جالب توجه بود.
- اگرچه از پیش ساعت برگزاری این تجمع 30/10 اعلام شده بود اما در ساعت 11 صبح تنها تعداد کمی از اعضای این تشکل دانشجویی که تعدادشان به 25 مرد و 30 زن می رسید در حال حرکت به سمت سفارت آلمان دیده شدند.
- عکس العمل مردمی که شاهد این تجمع بودند نیز جالب توجه بود. برخی از آنها خوشحال از برگزاری این تجمع و برخی نیز از آن اظهار تأسف می کردند.
- در حالی که دانشجویان مقابل سفارت آلمان تجمع کرده بودند، برخی از مردم در حال نوشتن شرایط دریافت ویزا از روی تابلو اعلانات سفارت آلمان بوده و توجهی به این افراد نداشتند.
- تعدادی از دانشجویان طیف شیراز تحکیم وحدت دقایقی پس از شروع این تجمع با پهن کردن موکت،‌ ترجیح دادند این تجمع را نشسته در خیابان  ادامه دهند.
- خبرنگاران خارجی حاضر در محل و نیز عکاسان خبرگزاری های غربی به نوعی از برگزاری بدون درگیری  و ارام این تجمع ناراحت به نظر می رسیدند. سوژه خبری اکثر آنها در تجمعات اینچنینی درگیری هایی بوده که بعضا رخ می داد نظیر انچه در سفارت دانمارک شاهد بودیم.
- در میان برگزارکنندگان تجمع این شایعه بر سر زبان ها بود که سفارت آلمان اسناد خود را به یکی از ساختمان های این سفارت در شمال تهران منتقل کرده است.
- برگزار کنندگان این تجمع هدف خود را اعتراض به توهین مطبوعات اروپایی به رسول اکرم و نقش محوری آلمان در فعالیت علیه پرونده هسته ای ایران عنوان می کردند.
- خبرنگاران آلمانی مدام از تجمع کنندگان می پرسیدند به نظر شما دولت آلمان برای منفور نشدن مقابل افکار عمومی ایران چه کاری را نباید انجام می داد.
- آنچه در این میان جالب توجه بود تعداد بیشتر خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها از تحصن کنندگان بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین