کد خبر: ۴۱۴۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

عمر مفید ساختمان‌ها چقدر باید باشد؟

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد که مدارس و فضاهای آموزشی کشور باید به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شوند که عمر مفیدشان 100 سال باشد.
آفتاب‌‌نیوز : اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عمر مفید بناها و ساختمان‌های کشور اظهارکرد: اینکه در حال حاضر عمر مفید ساختمان‌ها و بناهای کشورمان چقدر است موضوعی است که سازمان‌ها و نهادهای مربوطه باید اعلام کنند، اما برای ما بافت فرسوده و ساختمان‌های فرسوده همچنان یکی از دغدغه‌هاست ‌و گرچه اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شده اما باز هم باید اقدامات دیگر انجام شود.

وی با اشاره به وضعیت ایمنی ساختمان مدارس اظهارکرد: به عنوان مثال مراکز آموزشی ما جزو مراکزی است که باید دارای ساختمان‌های ایمن و مقاوم باشد، ، ساختمان‌هایی که عمر مفید بالایی هم داشته باشند و از نظر ما عمر مفید مدارس باید حداقل صد سال باشد و در طراحی و روند ساخت آن این موضوعات رعایت شود.

وی ادامه داد: در مورد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هم همین نگرانی وجود داشته و باید ساختمان‌هایی مقاوم با عمر مفید بالا ساخته شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به ساخت‌و سازها در حوزه مسکن نیز افزود: از ابتدای انقلاب تا کنون جمعیت تهران چند برابر شده و اکثر یت مردم در ساختمان‌هایی که بعد از انقلاب ساخته شده مستقر شده اند، در واقع می‌توان گفت که حدود 80  درصد از تهرانی‌ها در ساختمان هایی زندگی می‌کنند که زیر 30 سال قدمت دارند.

نجار با بیان اینکه بر این اساس و برابر استانداردهای جهانی نباید نگرانی از بابت این ساختمان ها وجود داشته باشد، گفت: نباید نگران این ساختمان‌ها باشیم چرا که 30 سال نباید یک ساختمان را فرسوده کند، اما به علت فقدان نظارت و اجرای صحیح، عملا تعداد قابل توجهی از این ساختمان ها فرسوده و مایه نگرانی شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین