کد خبر: ۴۱۴۱۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۸:۳۸

تلاش ترکیه برای ورود به کلوپ هسته ای

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روزنامه الوسط بحرین ,ترکیه  آخرین گام های  را برای آغاز پروژه فراگیر ساخت چند نیروگاه هسته ای بر داشته و به پایان رسانده که در صورت اجرای این پروژه ترکیه وارد عصراتمی خواهد شد. 

بر اساس همین گزارش سازمان انرژی اتمی ترکیه لایحه این پروژه را آماده کرده وقرار است در  جلسه ویژه شورای امنیت ملی این کشور که گفته می شود 28 مارس به ریاست احمد نجدت سزر رئیس جمهور وبا حضور رجب طیب اردوغان نخست وزیر ، حلمی اوزکوک ، رئیس ستاد مشترک ارتش ، فرماندهان عالیرتبه ارتش ترکیه ، مسئولین عالیتربه کشوری ورؤسای سازمان های امنیتی مطرح وبه تصویب برساند.
کارشناسان با توجه به حجم وفراگیری این پروژه ,جلسه شورای امنیت ملی ترکیه را جلسه ای تاریخی توصیف کردند. 

بر اساس اطلاعات منتشر شده سازمان انرژی اتمی ترکیه مناطقی را که قرار است این نیروگاه ها در آنجا برپا شوند را مشخص کرده ، وقرار است بر اساس برنامه ریزی های موجود کار احداث آنها از سال 2007 آغاز گردد تا در سال 2012  سه نیروگاه از این نیروگاه ها به پایان رسیده وتا سال 2015  نیز عملا به بهره برداری برسند. 

این اطلاعات همزمان با حضور گریگور شولت نماینده دائم آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی در کشور ترکیه  اعلام می شود . 

اشاره می شود وزیر امور خارجه آلمان نسبت به دستیابی ترکیه از طریق فن آوری هسته ای به تسلیحات کشتار جمعی ابراز نگرانی کرده و وزیر امور خارجه ترکیه نیز در پاسخ به این نگرانی ها تاکید کرد که سلاح هسته ای جایی در ایدئولوژی نظامی ترکیه نداشته وترکیه خود عملا زیر چتر اتمی پیمان ناتو قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین