کد خبر: ۴۱۴۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

برف و کولاک اردبیل را فرا گرفته است

از نخستین ساعات اولیه سحرگاه پنجشنبه برف و کولاک اردبیل را فرا گرفته و باعث تعطیلی دانشگاهها و موسسات آموزشی نیز شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 شرایط جوی تمامی محورهای مواصلاتی استان با تداوم بارش برف و کولاک مواجه است، بطوری‌که در بیشتر مقاطع به دلیل کولاک شدید جادها پوشیده از برف است و تردد فقط با زنجیرچرخ و تجهیزات کامل زمستانی انکانپذیر است.

از همه شهرستان‌های اردبیل به غیر از شهرستان کوثر در جنوب منطقه بارش برف گزارش شده و دمای هوا در ساعت هشت بامداد در ایستگاه‌های اردبیل، نیر، فرودگاه و خلخال منفی 6 و در سرعین منفی 7 درجه سانتیگراد است.

ایستگاه مشگین شهر با منفی هشت و ایستگاه فیروزآباد کوثر با مثبت سه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مقاط استان اردبیل در این زمان هستند.

در جلگه گرمسیر مغان شامل شهرستان های بیله سوار و پارس آباد نیز دمای هوا به منفی یک درجه رسیده و بارش ها به شکل برف هستند.

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که باتوجه به قرار داشتن در روز پنجشنبه فعالیت‌های فوق برنامه تمام مراکز و واحدهای آموزشی به علت شرایط نامساعد جوی تعطیل هستند.

همچنین روابط عمومی دانشگاه های استان نیز تعطیلی کلاس‌های آموزشی را تعطیل اعلام کردند.

نقشه‌های هواشناسی از ادامه ریزش برف تا شامگاه پنجشنبه حکایت دارند که اوج آن تا حوالی عصر خواهد بود.

به گزارش ایسنا،مرکز کنترل راه‌های استان اردبیل با اعلام اینکه ریزش برف همراه با کولاک شدید در همه جاده‌های این استان ادامه دارد از رانندگان خواست تا از سفرهای غیرضروری به ویژه با وسایل نقلیه سبک بطور جدی خودداری کنند و در صورت ضرورت سفر بطور حتم زنجیر چرخ بسته و تجهیزات کامل زمستانی همراه داشته باشند.

با تلاش ماموران رهداری تا این زمان راه‌های اصلی استان اردبیل باز هستند و گذر وسایل نقلیه فقط با زنجیر‌چرخ امکانپذیر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین