کد خبر: ۴۱۴۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹

میزان آلاینده کربن سیاه در هوای تهران از ماه آینده رصد می شود

مدیر عامل شرکت کنترل آلودگی هوای تهران با اعلام اینکه به زودی با نصب تجهیزات، کربن سیاه در هوای تهران مانیتور می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 وحید حسینی گفت: هدف ما این است که با اجرای معاینه فنی و طرح کاهش میزان کربن سیاه که یکی از اجزای آلاینده پی ام دو نیم است و تاثیر خطرناکی بر سلامت شهروندان می گذارد را به حداقل برسانیم.

حسینی افزود:از ماه آینده با نصب تجهیزات لازم تلاش می کنیم کربن سیاه در هوای تهران را حداقل در یک ایستگاه اندازه گیری کنیم زیرا انتظار داریم تا به مرور زمان و با اجرای طرح کاهش و حذف خودروهای کاربراتوری، این آلاینده خطرناک که تاثیر مستقیم بر افزایش بیماری های خطرناک در هوای تهران می گذارد، کاهش پیدا کند.

مدیر عامل شرکت کنترل آلودگی هوای تهران با اشاره به آثار اخذ معاینه فنی در کاهش آلودگی هوای تهران گفت: اخذ معاینه فنی خودروها و اجرای طرح کاهش در دوره زمانی مشخصی اثر خود را بر آلودگی هوای شهرهای بزرگ بر جای می گذارد.
حسینی افزود: تجارب جهانی در شهرهایی نظیر لندن و برلین گویای این است که معاینه فنی خودروها و اجرای طرح کاهش سبب شده کربن سیاه یا دوده که خطرناک ترین آلاینده سمی هوا است در یک دوره زمانی پنج ساله و در هر سال ١١ درصد کاهش پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه آثار معاینه فنی خودروها در کاهش آلاینده‌ها حداقل در یک بازه زمانی ٥ ساله خود را نشان می‌دهد، گفت: راهکارهایی همانند اخذ معاینه فنی خودروها، طرح کاهش و نصب فیلتر دوده برای مقابله با آلاینده پی ام ده تهران که همان گرد وخاک است و البته چندان خطرزا نیست موثر نیست.
بر اساس گزارش سایت تهران سما، مدیر عامل شرکت کنترل آلودگی هوای تهران تاکید کرد: تلاش مدیریت شهری بر این است که کربن سیاه یا دوده که قسمت خطرناک آلاینده پی ام دونیم است و تاثیر خطرناکی بر سلامت انسان ها دارد با اجرای معاینه فنی و طرح کاهش به حداقل برسد.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین