کد خبر: ۴۱۴۵۸
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۶:۵۸

ناامنی ، فقر و آسیب های اجتماعی در بم بیداد می کند

آفتاب‌‌نیوز : فرماندار بم با بیان این مطلب افزود : اين مسايل، آسيب‌هاي ديگري نظير تباهي خانواده‌ها ، قتل، ناامني، سرقت، گروگانگيري، ناهنجاري‌هاي رفتاري، فساد اخلاقي، فحشا، منكرات، رشوه، اختلاس و كلاهبرداري را به دنبال دارد.

مشاور فرماندار و دبير كميته امور بانوان و جوانان بم نيز گفت: آنچه در حال حاضر بيشتر باعث آزار روحي اين مردم مي‌شود و تبعات آن جبران شدني نيست پس لرزه‌هاي فرهنگي است.

دانشور ازدواج دختران تنها مانده بمي با افراد غيربومي را از جمله معضلات اين شهر ياد كرد و گفت: بسياري از مرداني كه با معرفي خود به عنوان مهندس و تحصيل كرده با دختران بمي ازدواج مي‌كنند بعدا مشخص مي‌شود كه كارگر، معتاد، يا داراي همسر و فرزند در شهرهاي ديگر هستند و تحصيلات چنداني هم ندارند.

وي به ایرنا گفت: اين دختران احتمالا در آينده به علت بازگشت همسرانشان به شهرهاي خود به افراد تحت پوشش بهزيستي يا كميته امداد امام خواهند پيوست.

وي مشكلات اقتصادي و ناامني براي دختران را از ديگر معضلات شهرستان بم برشمرد و گفت: بسياري از خانواده‌ها به همين علت از فرستادن دختران خود به دبيرستان خودداري مي‌كنند.

دانشور نبود مراكز تفريحي و فرهنگي براي گذراندن اوقات فراغت دختران به ويژه دانشجويان غيربومي و نداشتن توان پرداخت شهريه دانشجويان دانشگاه آزاد از ديگر مشكلات آنان اعلام كرد.

دبير كميته امور بانوان و جوانان بم گفت: زناني به ما مراجعه مي‌كنند كه با نداشتن سرپرست خانوار ، داراي دو سه فرزند دانشجوي دانشگاه آزاد هستند كه توان پرداخت شهريه آنها را ندارند و موفق به گرفتن تخفيف از اين دانشگاه هم نشده‌اند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین