کد خبر: ۴۱۴۵۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹

امام جمعه‌ای که کاربران توییتر را به شدت فعال می‌کند/احمدی‌نژاد،عزیزِ علم‌الهدی بود بعد هم جلیلی آمد

امام جمعه‌ای که کاربران توییتر را به شدت فعال می‌کند/احمدی‌نژاد،عزیزِ علم‌الهدی بود بعد هم جلیلی آمد
آفتاب‌‌نیوز : شرق در گزارشی امام‌جمعه مشهد را در روایت اخبار و دنیای مجازی مورد بررسی قرار داده است.

هر جمعه که پشت تریبون می‌رود تا خطیب نماز جمعه مشهد شود، کاربران تويیتر بی‌درنگ فعال می‌شوند و سخنانش را لحظه‌به‌لحظه تويیت می‌کنند. او صریح است، ادبیاتش بی‌رودربایستی است و هرجا که لازم باشد در دفاع از آنچه بدان باور دارد، از نواختن مخالفانش با ادبيات گزنده ابايي ندارد. عقب‌نشینی هم نمی‌‌کند و محکم و بی‌تعارف به مخالفانش مي‌تازد. او «احمد علم‌الهدی» است، نماينده ولي‌فقيه در استان خراسان رضوي و امام‌جمعه مشهد كه همواره مواضعش را با صدایی رسا اعلام می‌کند. در این گزارش نگاهی انداخته‌ایم به کارنامه خبری و رسانه‌ای او.

بهانه:هر حرکتی را به فدرال‌سازی و خودمختاری مشهد نسبت می‌دهند
احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه اخیر- ٢٦ آذر- مشهد که در حرم امام رضا برگزار شد، گفت: «... جریان‌های سیاسی سکولار که در موقعیت‌های مختلف دم از گذران زندگانی روزمره مردم می‌زنند و مقدسات دینی و ارزش‌های دینی را در مقام پایمال‌کردن هستند و هر حرکتی در ترویج ارزش‌های دینی را به فدرال‌سازی مشهد، خودمختارسازی یا حرکت‌های زورمندانه نسبت می‌دهند...

ساختارشکنی و هنجارشکنی تحت عنوان آزادی بیان، توطئه استکباری در داخل کشور است». سخنان او واکنشی است به انتقاد‌هاي صاحب‌نظران و تحلیلگران سیاسی که لغو کنسرت‌ها و ممنوعیت برگزاری سخنرانی برخی چهره‌های اصلاح‌طلب و منتقد را در مشهد اقدامی نوظهور و در جهت خود‌مختاری استان خراسان رضوی تعبیر می‌کنند.

شناسنامه: صادره از مشهد
دهم شهریور سال ٢٣ در مشهد به دنیا آمد. پدرش آیت‌الله حاج سیدعلی علم‌الهدی بود. او شش برادر و دو خواهر دارد. ١٥ساله بود که در حوزه علمیه مشهد نزد ادیب نیشابوری، سیداحمد مدرس‌یزدی، شیخ مرتضی شاهرودی، علی مشکینی و فیض‌گنابادی تحصیل را شروع کرد. سال‌ها بعد ازدواج کرد و چهار پسر و سه دختر ماحصل ازدواجش شد. ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس یکی از دامادهای اوست. یکی از پسرانش به نام علی هم معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور است. علم‌الهدی، هم چهره‌ای خبر‌ساز است و هم در برهه‌هایی که موج خبری در کشور ایجاد می‌شود، او به سبک خودش در این مسیر فرازوفرود ایجاد می‌کند؛ مانند افشای داستان فیش‌های حقوقی که پیش‌قدم شد و فیش حقوقی‌اش را به رسانه‌ها داد، این موارد از جمله موضوعاتی است که او را به چهره‌ای خبرساز تبدیل کرده است؛ اما در کنار اینها مواضع هفتگی‌اش در خطبه‌های نماز جمعه مشهد، هر هفته جزء خبرهاي پربازدید سایت‌های خبری می‌شود.

کارنامه:انتقاد بی‌رودربایستی
٣٤‌ساله بود که انقلاب اسلامی به ثمر رسید و دو سال بعد هم مسئول کمیته انقلاب اسلامی منطقه یک تهران شد، تا سال ٦١ هم این سمت را بر عهده داشت. بعد به گروه مؤسسان دانشگاه امام صادق (ع) پیوست، ٢٢ سال در دانشگاه امام صادق مشغول تدریس و عضو هیأت علمی بود. سال‌هاي ٨٣ و ٨٤ بود که به دلیل انتقاد‌های بی‌حدومرزش از جریان دوم خرداد و رئیس دولت اصلاحات، به چهره‌ای خبرساز بدل شد. او که از اوایل دهه ٦٠ به عضویت شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران درآمده بود، در مقام مخالف اصلاحات به جرگه آبادگران پیوست و ردای حمایت از محمود احمدی‌نژاد به تن کرد و به رقبای او تاخت.

احمدی‌نژاد که رئیس دولت نهم شد، او هم به امامت جمعه مشهد رسید و تریبونش ثابت و بلندتر از قبل شد؛ یک سال بعد هم کاندیدای خراسان رضوی برای حضور در مجلس خبرگان شد و به عنوان دومین نفر از آن حوزه به مجلس خبرگان راه یافت. خطبه او دوم مرداد سال ٨٨ در بحبوحه رخدادهاي پس از انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری در حمایت از احمدی‌نژاد ماندگار شد، جايي كه گفت: «احمدی‌نژاد عزیز ماست و ما به صلاحیت او رأی داده‌ایم و پای رأی‌مان هم ایستاده‌ایم». همان سال ٨٨ هم سخنران راهپيمايي نهم دي بود، سخناني كه همان زمان و پس از آن بسيار خبرساز شد.

البته او در سال‌های پایانی دولت دوم احمدی‌نژاد، منتقد سیاست‌های فرهنگی دولت شد. علم‌الهدی بی‌پروا در انتخابات فعال می‌شود

و حمایت‌هایش از کاندیدای متبوعش هم به سهولت رسانه‌ای می‌شود؛ مانند حمایتش از سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٩٢، او پس از پیروزی حسن روحانی هم دست از این حمایت برنداشت و گفت: «اکثر افرادی که به جلیلی رأی دادند دانشجویان، طلبه‌ها و اکثرا جوان و پرانرژی بودند، این چهار میلیون جوهره انقلاب هستند و ما باید آنها را منسجم و تا دوره بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری حفظ کنیم».

علم‌الهدی ١٠ سالی است امامت جمعه مشهد را بر عهده دارد و پس از وفات آیت‌الله واعظ‌طبسی در اسفند سال پیش -٩٤- به عنوان نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی انتخاب شد.

مواضع:
اين مردم با سينه‌ خشك به استقبال گلوله داغ رفتند، قطره‌قطره خون خود را دادند تا ولايت فقيه را حاكم كردند، آن‌وقت يك مشت بزغاله گوساله بيايند در مقابل چشم مردم به اصل ولايت فقيه توهين كنند؟/ خبرگزاری ایسنا، دی ٨٨.

زبان انگلیسی نه‌تنها زبان علم نیست، بلکه زبان کلک است./ خبرگزاری رسا، اردیبهشت ٩٥.

اگر مرغ در دسترس نيست آن را با يك ماده پروتئيني ديگر جايگزين كنيد. مشهدي‌ها مگر اشكنه پيازداغ را يادتان رفته و آن زندگي را فراموش كرده‌ايد./ خبرگزاری ایسنا، مرداد ٩١

ترویج بدحجابی برای این است که ببرند و بدزند./ سایت خبری انتخاب، اردیبهشت ٩٤.

در شهر امام رضا (ع) نمی‌شود کنسرت برگزار کرد و دیگر نباید سر این موضوع با مردم یا برخی مسئولان کوته‌فکر چانه‌زنی کرد؛ شما اگر کنسرت می‌خواهی جای دیگری زندگی کن، چرا باید یک شهر زیارتی را انتخاب کنید؟/ خبرگزاری ایسنا، مرداد ٩٥.

وقتی در کلاس درس، پسری کنار دختری بنشیند و بوی عطر دختر در بینی پسر بپیچد، معلم چگونه می‌تواند از این دو جوان انسان بسازد... بی‌حجابی آپارتاید جنسی است نه حجاب./ سایت خبری انتخاب، اردیبهشت ٩٥.

آن زن و دختری که خدا و قرآن و معاد را هم قبول دارد؛ اما حجاب را از دست داده و آرایش کرده و با موی پریشان مقابل مرد نامحرم ظاهر شده، علاوه بر اینکه خودش گناه کرده، ابزاری برای وادارکردن حداقل صد نفر دیگر به کار حرام می‌شود، از‌این‌رو این گناه از بدترین گناهان است./ ایسنا، فروردین ٩٥.

آیا قیام مردمی مسجد جامع گوهرشاد ارزش این را ندارد که گشت ارشاد راه‌اندازی شده و با کمک بسیج با بی‌حجابی مبارزه کنند تا بی‌حجابی ریشه‌کن شود؟ آمران به معروف در مقابل توهین‌ها عقب‌نشینی نکنند./ خبرگزاري مهر، تیر ٩٥.

از آن‌ جایی که مقام معظم رهبری امام است، ائمه جمعه هر شهر در نقش امام‌زاده زنده آن شهر هستند و بقعه و بارگاه هم همان دستگاه نماز جمعه است؛ بنابراین شما باید از امام‌جمعه شهرتان محافظت کنید./ خبرگزاری ایسنا، آبان ٩٤.

دختران و زنان بدحجاب ‌خاك‌ريز دشمن و سرباز پياده‌نظام آمريكا‌ هستند./ خبرگزاری فارس، اردیبهشت ٨٩.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
محمود جیگر بود و هست
ناشناس
|
Australia
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
2
.....ایشان که در دولت احمدینژاد مردم را به تحمل تحریم و خوردن اشکنه دعوت میکرد در دولت روحانی سخت طرفدار بهبود وضع معیشتی مردم شده است.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
سلام
اشکالی دارد
جای امام جمعه مرحوم .... را پر نموده اند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین