کد خبر: ۴۱۴۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

10 جاذبه نوظهور جهان به انتخاب گردشگران بین‌المللی

سایت «تریپ ادوایزر» اقدام به معرفی ۱۰ جاذبه گردشگری جهان به انتخاب کاربران خود کرده که در یک سال اخیر بیشترین توجهات را معطوف خود کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، وب‌سایت «تریپ ادوایزر» که پایگاهی برای به اشتراک‌گذاری و بحث پیرامون مقاصد گردشگری جهان و نقاط ضعف و قوت آنها از سوی گردشگران بین‌المللی است، با توجه به امتیازات کابران خود به شرایط اقامتی، رستوران‌ها، جاذبه‌ها و همچنین افزایش زرروها مقاصد گوناگون، فهرستی از ۱۰ جاذبه جدید و نوظهور را در سراسر جهان منتشر کرده است.

۱۰. جوداپور؛ هند

جوداپور

شهر «جوداپور» هند که به سبب رنگ آبی محله‌های قدیمی آن به "شهر آبی" نیز معروف است، یک آبادی در میان صحرای راجستان هند است. از مهمترین جاذبه‌های آن می‌توان به قلعه «Mehrengarh» اشاره کرد که به سبب ارتفاع آن، نمایی پانوراما از کل شهر در اختیار شما قرار می‌دهد و همچنین آرامگاه مرمین و زیبای «Jaswant Thada» که در سال ۱۸۹۹ برای یابود یک مهاراجه ساخته شده است. کاخ «Umaid Bhawan» نیز که در حال حاضر یک هتل پنج ستاره و یکی از بزرگترین اقامت‌گاه‌های خصوصی جهان با ۳۴۷ اتاق و دارای موزه‌ای از اشیاء سلطنتی است مکانی ایدهآب برای اقامت گردشگران متمول است. اما کسانی که دوست دارند پول کمتری را صرف اقامت کنند می‌توانند از خانه‌های گوناگونی که متعلق به مهاراجه‌ها بوده استفاده کنند.

۹. تفلیس؛ گرجستان

تفلیس جواهر اروپای شرقی است که محله قدیمی آن تا یک دهه پیش هنوز دارای حال و هوای دوره شوروی و پس از آن را داشت و با گذر زمان مدرنیسم به این شهر راه یافت. جاذبه‌های دیدنی این شهر شامل کلیساهای قرن سیزدهمی و قلعه‌های قرن هفدهمی و البته محوطه جهانی «متسختا» به عنوان یکی از قدیمی‌ترین اماکن دین مسیحیت است که در سال ۱۹۹۴ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. اتاق‌های شیک و مجلل هتل افلیس نیز شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

تفلیس

۸. لاس پالما؛ اسپانیا

«لاس پالماس» مرکز جزایر قناری است که منطقه‌ای متعلق به اسپانیا در سواحل شمال غربی آفریقاست. این شهر که دارای چشم‌انداز زیبای شهری و ساحلی است که با اقامت در هتل «رینا ایزابل» می‌توانید به بهترین شکل ممکن از این دو چشم انداز لذت ببرید، بطوری که شهر در مقابل و ساحل در پشت سر شماست و احتمالا ترجیح می‌دهید مدت زمان زیادی را در اتاق خود بمانید. با ثبت نام در تورهای یک روزه در ساحل می‌توانید از روستای سحرانگیز «تمور»؛ شهر پیچیده «آروکاس» و مزارع موز دیدن کنید.

لاس پالماس

۷. ایلات؛ فلسطین اشغالی

هر ساله میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی از بندر «ایلات» بازدید می‌کنند و محل تجمع امکات رفاهی چون هتل‌ها و اقامتگاه‌ها است. بنابر باور دینی یهودیان، کوهی که در نزدیکی شهر ایلات قرار دارد جایی است که «ده فرمان» در آنجا به حضرت موسی (ع) نازل شد. این کوه در شبه جزیره سینا قرار دارد.

ایلات

۶. ال نیدو؛ فیلیپین

شهر «ال نیدو» که در استان «پاوالان» فیلیپین واقع شده، در واقع نقطه آغازی برای سیر و سیاحت در مجمع‌الجزایر «باکوت» است که دارای مجموعه‌ای فوق‌العاده از صخره‌های آهکی، آب بسیار شفاف و کریستالی و زیباترین سواحل جهان است.

ال نیدو

۵. باکو؛ آذربایجان

باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان آمیزه‌ای از شرق و غرب، کهن و مدرن است که در سواحل دریای خزر قرار دارد. بخش قدیمی شهر باکو همراه با برج و حصار قلعه شهر به خوبی از سده‌های میانه بجا مانده و یکی از آثار ثبت شده در یونسکو به عنوان میراث فرهنگ جهانی است. هتل پنج ستاره «Badamadar» ارائه دهنده بالاترین کیفیت خدمات به گردشگران است، در حالی که هتل «Excelsior» امکانات لوکسی را در غالب یک هتل سه ستاره به مشتریان ارائه می‌دهد. از جمله دیگر جاذبه‌های باکو می‌توان به «هایلند» پارک، میدان پرچم ملی و پارک «سیساید» اشاره کرد.

باکو

۴. کیهل؛ هاوایی

جزیره «کیهل» که در سواحل جنوبی شهرستان «ماویی» در مجمع‌الجزایز هاوایی قرار دارد به سبب آب و هوای گرم و خشک خود به جاذبه‌ای برای گردشگران تبدیل شده و سواحل شن سفید این منطقه مهمترین عامل اقبال گردشگران به آن در کنار اتاق‌های ارزان هتل ساحلی «ماویی» است.

کیهل

۳. Jericoacoara؛ برزیل
دسترسی به منطقه «Jericoacoara» از طریق جاده‌ای ناهوار از پارک ملی مسیر است، اما به گفته بسیاری گردشگران ارزش آن را دارد. این روستای کوچک دارای سواحل فوق‌العاده زیبایی است و اقامت‌گاه‌های محلی آن نیز به دست مردم روستا اداره می‌شود.

Jericoacoara

۲. ویسلر؛ کانادا

«ویسلر» در استان بریتیش کلمبیای کانادا که در محدوده جنوب اقیانوس آرا واقع شده است که مقصد رفت‌وآمد مکرر گردشکران به ویژه از شهرهای اطراف است. بیش از دو میلیون نفر سالانه از ویسلر بازدید می‌کنند که در درجه اول برای اسکی آلپاین و اسنوبورد و در تابستان برای دوچرخه سواری در کوهستان به آنجا سفر می‌کنند.

ویسلر

۱. سن خوزه دل کابو؛ مکزیک

«سن خوزه دل کابو» شهری گردشگری در مکزیک است که دارای شمار زیادی گالری هنری و همچنین معماری فوق‌العاده دوران استعماری است. بایک تور یک روره در شهر می توانید از جاذبه‌های دیدنی آن چون کلیسای جامع «پیازا»، بازار محصولات ارگلانیک و همچنین تماشای پرندگان در دهانه رود سن خوزه لذت ببرید.

سن خوزه دل کابو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین