کد خبر: ۴۱۴۷۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
کاهش حیوان آزاری در گرو حمایت‌های قانونی

انتقاد از سلاخی روباه در پیرانشهر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس حمایت از حقوق حیوانات و مقابله با حیوان آزاری را مستلزم تدوین لایحه ای قوی و جامع خواند و بر لزوم ارائه هرچه سریع‌تر لایحه مقابله با حیوان آزاری به مجلس تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
رسول خضری در گفت و گو با خانه ملت، در واکنش به سلاخی یک قلاده روباه در پیرانشهر، گفت: طی گفت وگویی که در این رابطه با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست داشتیم قرار شد ایشان پیگیری هایی در این رابطه داشته و نتیجه را اطلاع رسانی کنند.

نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، مقابله با حیوان آزاری و حمایت از حقوق حیوانات را مستلزم تدوین و ارائه لایحه‌ای قوی و جامع از سوی دولت دانست و افزود: هر چند حیوان آزاری در کشور به ندرت اتفاق می افتد اما حمایت از حقوق حیوانات  مستلزم ارائه لایحه ای قوی از سوی دولت است.

وی با یادآوری اینکه در صدر اسلام صحابه ای به ابوهریره ( پدرگربه‌ها ) معروف بوده است، گفت: دین مبین اسلام و همچنین فرهنگ ایرانی و اسلامی بر الفت و احترام به حقوق حیوانات تاکید دارند و این مهربانی و رافت با حیوانات به اندازه ای بوده که پیامبر (ص) لقب و کنیه ابوهریره را برای یکی از صحابه انتخاب کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه لایحه مقابله با حیوان آزاری را به صورت جدی از دولت پیگیری می‌کنیم بر لزوم ارائه هر چه سریع تر این لایحه به مجلس تاکید کرد و ادامه داد: برای رفع ریشه ای معضل حیوان آزاری در کشور این لایحه باید سریع تر به مجلس ارائه شود.

خضری فرهنگ سازی از سوی رسانه ها را در پیشگیری از حیوان آزاری موثر دانست و گفت: بهتر است رسانه ها به ویژه صداوسیما با فرهنگ سازی مناسب تلاش جدی در جهت کاهش این ناهنجاری داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم، با انتقاد از کشتار حیواناتی مانند سگ و گربه در کشور با بیان اینکه لاشه این حیوانات شیوع بیماری‌هایی را در جامعه به همراه دارد، تصریح کرد: بهتر است نهاد خاصی وظیفه نگهداری از این حیوانات را بر عهده بگیرد زیرا در گذشته تعداد بیماری های مشترک میان انسان و دام 800 بود اما در حال حاضر میزان این بیماری ها به بالاتر از 1000 رسیده است که خطرناک ترین بیماری ها هم در این رده قرار می گیرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان دامپزشکی در پیشگیری از انتشار بیماری‌ها از طریق حیوانات ولگرد رسالتی سنگین دارند، یادآور شد: به مدت چهار سال است به دنبال این هستیم سازمان و رشته دامپزشکی زیر نظر گروه پزشکی قرار گیرد زیرا با این اقدام دیدگاه ها نسبت به حمایت از حیوانات تغییر می یابد.

خضری با تاکید بر اینکه سلامت طبیعت، انسان و حیوانات به هم وابسته است، در رابطه با عقیم سازی سگ و گربه، گفت: روش های مختلفی در دنیا برای جلوگیری از ازدیاد نسل حیواناتی مانند سگ و گربه وجود دارد که در این رابطه بهتر است ما از بهترین روشی که در دنیا متداول است استفاده کنیم.

نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خلقت حیوانات، جانوران و گیاهان بی دلیل نبوده و تمامی آنها آیات و نشانه خداوند هستند، افزود: خداوند از آفرینش تمامی موجودات هدف داشته و هیچ موجودی را بدون دلیل نیافریده که در این رابطه بهتر است شناخت و معرفت ما در این رابطه افزایش یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،  با انتقاد از اینکه در میان تمامی موجودات بیشترین آسیب از ناحیه انسان به طبیعت وارد شده است، تصریح کرد: متاسفانه هیچ مخلوقی به اندازه انسان در تخریب طبیعت و محیط زیست نقش نداشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
0
انتقاد!!!!!!!!!!!!!!!!! از سلاخی روباه در پیرانشهر !!!!!!!!!!!!!
انتقاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فكر ميكنيد داعش لعين يهويي يه شبه درست شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خير!!!!!! همين كوتاهي كردن در اشد مجازات چنين جانوران دو پايي به اسم آدم، و فقط صرف اينكه مورد آزار قرار گرفته، حيوان بوده !!!!!!! باعث شد جنون و خباثت اين جانوان دو پا به اوج برسد و داعش لعين به وجود بياد و آنوقت با انسانها هم همان كار را بكنند كه ...........................
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین