کد خبر: ۴۱۴۷۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹

خط و نشان اصولگراها برای کواکبیان

واکنش نماینده مردم تهران به علی لاریجانی به دلیل آنکه مانع بیان تذکرش گشت،با واکنش نمایندگان اصولگرای مجلس مواجه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
كواكبيان زماني كه از رئيس مجلس خواست تا تريبونش براي بيان تذكر باز شود، با اين گفته لاریجانی مواجه شد كه « در زمان رای گیری امکان اخطار و تذکر وجود ندارد.»

همین نكته سبب شد تا كواكبيان تلاش كند با فرياد زدن، حرف‌هايش را به گوش لاريجاني برساند. اين نماينده اصلاح طلب مجلس گفت: اجازه صحبت نمی دهید. این دیکتاتوری است، این چه اصولگرایی است؟ 

پس از چند دقیقه کواکبیان با صدای بلند لب به اعتراض گشود، اینبار نمایندگان زیادی از جناح های مختلف همچون پورابراهیمی و داوود محمدی دور او جمع شدند. محمدرضا تابش هم به سمت او رفته و بعد از آنکه با مشت روی میز کوبید از کواکبیان خواست آرام باشد و سکوت کند.

زمانیکه دور کواکبیان خلوت شد علی مطهری برای دقایقی پیش او رفت و روی صندلی کاظم دلخوش نشست و برای 5 دقیقه‌ای با او گفتگو کرد.

اين شيوه اظهارنظر كواكبيان، موجب شد تا برخي از نمايندگان اصولگرا و مستقل مجلس آن را توهين تلقي كرده و در ادامه جلسه علني امروز به بيان تذكر با چاشني انتقاد از كواكبيان بپردازند.

بائوج لاهوتي سخنگوي فراكسيون مستقلين مجلس اولين نماينده‌اي بود كه تذكرش را به كواكبيان اختصاص داد و زماني كه براي بيان تذكر فرصت يافت، در حمايت از كواكبيان، خطاب به رئيس مجلس گفت: ‌نوبت من هست و تذكر هم دارم اما انگار تارهاي صوتي آقاي كواكبيان دچار مشكل شده است اگر اجازه بدهيد من وقتم را به ايشان بدهم.

درخواستي كه با مخالفت رئيس مجلس همراه شد و لاريجاني گفت كه امكان انتقال زمان تذكر وجود ندارد.

اسد الله عباسي نماينده مجلس دهم‌ در واكنش به رفتار كواكبيان گفت: بعضي از اظهار نظرها توهين به شأن و منزلت نمايندگان است،‌ما نميتوانيم عصباني شويم و هرچه از دهانمان در مي‌آيد،‌ بگوييم. اينجا مجلس است. متاسف هستم ازاينكه بعضي از دوستان در اظهار نظرها كم لطفي ميكنند و به اطرافيانشان توجه نمي‌كنند. در مورد برخي از اظهارنظر نمايندگان زمان موافقت و مخالفت، من خواهشم اين است كه اظهار نظرها در چارچوب معلوم شده باشد.نبايد از قلمرويي كه تعيين شده است عبور كرد.

قاضي پور نيز نماينده اصولگراي ديگري بود كه زمان تذكرش را به انتقاد از كواكبيان اختصاص داد: مجلس را نبايد دو قطبي كنيم متاسفانه يكي از نمايندگان تهران عصباني مي شود،‌در مورد فراكسيون اصولگرايان عزيز بحثي ميكند. من از اقاي عارف تشكر ميكنم كه براي وحدت مجلس قدم برميدارد اما از كواكبيان ميخواهم از فراكسيون اصولگرايان عذرخواهي كند.

به گزارش خبرآنلاين، اين نماينده آذربايجاني مجلس دهم كه خود نيز يدطولايي در حاشيه سازي دارد، تصريح كرد: كلماتي كه كواكبيان به زبان آورد در شان ايشان نبود نبود،‌ما اين رفتار را به حساب عصبانيت ايشان مي‌گذارم، ‌ايشان متاسفانه عصباني ميشود و توهين ميكند اما ما براي آخرين بار تحمل ميكنيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
1
با مشت روی میز کوبیدن شیوه متحجر اصولگرایی است جواب سخن با سخن است نه اعمال خشونت وقدرت نمایی این چه فلسفه ایست که زود شور و هیجان حمله فیزیکی به جانشان می افتد مگر نه اینکه این خود تعصب و کورمغزی است؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین