کد خبر: ۴۱۵۰۱۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
استاندار تهران اعلام کرد؛

با بلندمرتبه‌سازی‌ها کریدور هوای پایتخت را بستند

استاندار تهران با مقایسه وضعیت تهران قدیم با تهران امروز گفت: مسیر ورودی هوا از غرب تهران که کریدورهای هوای پایتخت است با بلند مرتبه‌سازی بسته شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 سید حسین هاشمی، که عصر امروز (دوشنبه 29 آذر) در جشنواره سومین «جایزه تهران» در اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان تهران سخن می‌گفت؛ ادامه داد: یک روز که وارونگی هوا در تهران رخ می‌دهد، عده‌ای چنان بمباران تبلیغاتی راه می‌اندازند که گویا دولت از قصد این کار را انجام می‌دهد، معتقدم سیاسی کردن بحث های تخصصی، ظلم است. در گذشته وقتی کیفیت هوا به شاخص 200 می‌رسید، تهران تعطیل می‌شد، اما اکنون وقتی شاخص کیفیت هوا به 150 برسد، شهر تعطیل است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه هفته گذشته در شهر پاریس طرح زوج و فرد اجرا و تردد خودرو در حواشی شهر ممنوع شد، اظهار کرد: در سال گذشته نیز در پاریس به مدت یک روز اجازه تردد به خودروها داده نشد. اجرای طرح زوج و فرد در پاریس در حالی است که خودروهایی با استاندارد یورو چهار و پنج در این شهر تردد دارند، اما اگر یک روز در تهران وضعیت هوا بحرانی شود، چنان بمباران تبلیغاتی راه می‌ اندازند که گویا تهران تنها شهر دارای این مشکل است.

وی با اشاره به بهبود وضعیت هوای پایتخت در سه سال گذشته نسبت به سال‌های قبل از آن، بیان کرد: در حال حاضر در تهران بنزین با استاندارد یورو چهار توزیع می‌شود و وضعیت تعداد روزهای پاک، سالم و حتی ناسالم برای افراد حساس، وضعیت بهتری نسبت به گذشته دارد.

شورای شهر تهران باید به آلودگی هوا ورود کند

هاشمی با تاکید بر اینکه شورای شهر باید درباره موضوع آلودگی هوا تصمیم جدی بگیرد، ادامه داد: شهردار تهران که 18 هزار میلیارد تومان در سال بودجه دارد، باید در این قضیه تصمیم جدی بگیرد و زندگی را برای جمعیت میلیونی تهران، راحت‌تر کنند.

او همچنین با بیان اینکه 50 درصد مالیات کشور را تهران تامین می‌کند، اظهار کرد: مردم تهران حق دارند همان مقدار که مالیات می‌دهند، خدمات نیز دریافت کنند. سالانه سه هزار و 600 میلیارد تومان از یکسری جرائم خاص به طور مستقیم به حساب شهرداری تهران واریز می‌شود.، تهرانی‌ها مالیات می‌دهند تا خدمات دریافت کنند.

به گفته وی، برای استان تهران با 13 میلیون نفر جمعیت سالانه بین 340 تا 350 میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا می‌کند.

می‌توانیم تهران را خودگردان اداره کنیم

هاشمی با بیان اینکه ماهانه 700 میلیارد تومان یارانه به تهرانی‌ها پرداخت می‌شود، افزود: پیشنهاد داده‌ایم که حاضریم تهران را به طور خودگردان اداره و به چند استان محروم نیز کمک کنیم و از بودجه نفت هم استفاده نکنیم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع آسیب‌های اجتماعی شهر تهران گفت: زمانی‌که در تهران مستقر شدیم، یک مرکز ترک اعتیاد با ظرفیت 400 نفر فعال بود و این در حالی بود که منابع محدود و ارزش هر بشکه نفت به کمتر از 39 دلار رسیده بود. با کمک شورای شهر، شهرداری، بهزیستی و کمیته امداد توانستیم ظرفیت درمان معتادان را به هشت هزار و 500 نفر افزایش دهیم. در حال حاضر فضای شهر در حوزه آسیب های اجتماعی بهتر شده ولی هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

به گزارش ایسنا،او با بیان اینکه تاکنون بیش از پنج هزار متکدی از سطح شهر تهران جمع آوری شدند اما هنوز در پایتخت متکدی وجود دارد، بیان کرد: مردم نیز باید در موضوع رفع آسیب‌های اجتماعی کمک کنند. معتقدم هر جا که مردم در کنار دولت قرار گرفتند، آنجا موفق بودیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین