کد خبر: ۴۱۵۰۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰

اولین اظهارات وزیر کشور ترکیه پس از ترور سفیر روسیه در آنکارا

وزیر کشور ترکیه در جمع خبرنگاران با اشاره به ترور سفیر روسیه در آنکارا گفت: ضارب در 24 ژوئن 1994 در شهر سوکه - آیدین به دنیا آمده است و در آنکارا به عنوان پلیس ضد شورش کار می کرد. نام وی مت آلتین تاش بود.
آفتاب‌‌نیوز :
سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در پی وقوع ترور سفیر روسیه در آنکارا در یک گالری هنری در جمع خبرنگاران با تشریح زمان وقوع حادثه گفت: امروز دوست عزیزمان جان خود را از دست داده است. ما به روسیه کشور دوست‌مان و مردم این کشور و خانواده سفیر روسیه در آنکارا تسلیت می‌گوییم. بعد از وقوع این حمله مسلحانه در سریع‌ترین زمان ممکن ماموران پلیس نزدیک‌ترین مرکز پلیس به محل وقوع حادثه رفته و پس از آن نیز نیروهای ویژه وارد عمل شدند. در حین درگیری ضارب کشته شد.

وی ادامه داد:‌ ضارب مولود مت آلتین تاش بود که در 24 ژوئن 1994 در منطقه سوکه در شهر آیدین به دنیا آمده. وی در آنکارا در مرکز  پلیس فعالیت می‌کرد.

سویلو اضافه کرد: در این حادثه 3 نفر زخمی شدند. یکی از مجروحان به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفته و مرخص شد. دو زخمی شده دیگر یکی از ناحیه دست و دیگری از ناحیه پا مجروح شده‌اند. مداوای این افراد در بیمارستان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری ان‌تی‌وی، وی ادامه داد:‌ این حمله زمانی اتفاق افتاد که روابط دو کشور در بهترین حالت قرار داشت. به گونه‌ای که می‌توان این حمله تروریستی را یک گلوله شلیک شده به سمت ترکیه دانست. سفیر روسیه در امانت ملت ترکیه قرار داشت. این حمله عمیقا ما و کشور ما را ناراحت و زخمی کرده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین