کد خبر: ۴۱۵۱۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

چرا پلیس از مدیریت ترافیک تهران عاجز است؟

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از عجز پلیس در کنترل ترافیک تهران گلایه کرد.
آفتاب‌‌نیوز : رحمت‌الله حافظی پس از گزارش ارائه وضعیت ترافیک از سوی سردار مهماندار، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه به نمایندگی از مردم چند سوال مطرح می‌کند، گفت: جای سوال است که آیا تهران پرجمعیت‌ترین شهر است؟ آیا تهران پرتراکم‌ترین شهر است؟ پس چرا در ساماندهی ترافیک آن عاجز هستید.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تحقیقات بین‌المللی نشان داده است که موثرترین راه در کاهش ترافیک استفاده از خودروهای عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی است، گفت: باید کارگروهی مشترک تشکیل شود که فرضیه‌های مختلف کاهش ترافیک در تهران را مورد بررسی قرار دهد.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: شاهد هستیم در روزهای بارندگی ماموران پلیس راهور از سطح معابر محو می‌شوند. باید در روزهایی که بارندگی زیاد است و موجب ترافیک می‌شود، حضور فیزیکی ماموران نیز افزایش یابد.

حافظی ضمن انتقاد به سیاست اتوبان‌سازی به جای توسعه حمل و نقل عمومی، گفت: براساس ماده 6 برنامه 5ساله توسعه شهرداری، معاونت حمل و نقل در راستای توسعه ناوگان ماموریت‌هایی داشت که باید در این خصوص گزارشی به شورای شهر ارائه دهد.

تاکید جدیدی بر لزوم مدیریت پلیس راهور توسط شهرداری

عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران از لزوم قرار گرفتن مدیریت پلیس راهور در شهرداری خبر داد.

عباس جدیدی پس از گزارش ارائه وضعیت ترافیک از سوی سردار مهماندار، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به وضعیت ترافیک تهران گفت: صرفا با حرف، درد و مشکلی حل نمی‌شود و باید گام عملی در حل موضوع ترافیک تهران برداریم.

عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران با بیان اینکه پلیس در همه کلانشهرها زیر نظر شهرداری‌ها فعالیت می‌کند، گفت: اما در ابر شهر تهران اینگونه نیست و تنها شهرداری باید به پلیس پول بدهد و بار پلیس به دوش شهرداری است.

ترافیک تهران بیمار است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ترافیک این روزهای تهران را مریض دانست.

علیرضا دبیر پس از گزارش ارائه وضعیت ترافیک از سوی سردار مهماندار رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه در سال 93 راهور تهران 30 میلیارد تومان بودجه هزینه‌ای از شورای شهر دریافت کرده است، گفت: سال 95 شاهد رشد چند برابری پلیس راهور بوده‌ایم به طوری که 83 میلیارد تومان در بخش هزینه‌ای و 16 میلیارد تومان در بخش عمرانی برای پلیس راهور در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه براساس تبصره 21 بودجه مقرر شده است که نیروی انتظامی در پرداخت عوارض 20 درصد سهم بگیرد، گفت: سال گذشته 900 میلیون تومان پلیس راهور از این محل درآمد داشته است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه سال‌هاست از پلیس راهور می‌خواهیم اطلاعات خودروهای شهر تهران را در اختیار شهرداری بگذارد، افزود: اما هنوز این اتفاق نیفتاده و اطلاعات خودروهای تهران را به ما نداده‌اند.

دبیر با بیان اینکه هنوز میان شهرداری و پلیس درخصوص مدیریت دستی یا مکانیزه چراغ‌های راهنمایی و رانندگی دعوا و جدل وجود دارد، گفت: شورای شهر برای هوشمندسازی شهر در سال آینده آماده است که بودجه 3800 میلیاردی در نظر بگیرد که با روش‌های بی‌اوتی نسبت به انجام آن اقدام شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به ترافیک این روزهای پایتخت گفت: جای سوال است که چه اتفاقی افتاده که ترافیک تهران سه هفته بیمار است؟

مردم شهر تهران پلیس راهور را ناکارآمد می دانند

میزان نوشت: رئیس کمیسیون نظارت وحقوقی شورای شهر تهران گفت: لازم است پلیس راهور در رابطه با برگزاری نمایشگاه درشهر تهران عملکرد قاطعانه ای داشته و جلوی برگزاری نمایشگاه ها را بگیرد.

پرویز سروری در سیصد و چهاردهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: مشخص نیست چرا پلیس راهور جلوی برگزاری نمایشگاه در شهر تهران که یکی از عوامل تاثیرگذار در ترافیک پایتخت است را نمی گیرد.

وی افزود: برگزاری یک نمایشگاه در پایتخت ترافیک در شهر تهران را غیرقابل تحمل کرده و نیاز است پلیس راهور برای حل این مشکل برنامه ریزی کند.

رئیس کمیسیون نظارت وحقوقی شورای شهر تهران با اشاره به اظهار نظرهای شهروندان در رابطه با ناکارآمدی پلیس راهور در طی هر ترافیک در شهر تهران گفت: هر بار که شهر تهران به دلیل ترافیک شدید قفل می شود مردم پلیس راهور را ناکارآمد دانسته و نیاز است هر چه سریعتر پلیس برای ترافیک شدید در پایتخت برنامه ریزی کند.

سروری تاکید کرد: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با هزینه گزاف شهرداری ساخته شده و باید برگزاری نمایشگاه ها در این مجموعه صورت گیرد.

وی خواستار عملکرد فعالانه تر پلیس راهور در حوزه ترافیک شهر تهران شد و گفت: انتظار ما این است که تا پیش از تشکیل زنجیره انسانی در اطراف نمایشگاه تهران پلیس جلوی برگزاری نمایشگاه ها در این مجموعه را بگیرد.

رئیس کمیسیون نظارت وحقوقی شورای شهر تهران با اشاره به توقف خودروها در اطراف خیابان های شهر تهران اظهار کرد: اکنون اطراف خیابانهای شهر تهران خودروهای زیادی توقف داشته واگرپارکینگ های متعددی در نظر گرفته شوند شاهد حل این معضل خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ابوالفضل رضايي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
0
0
چرا پليس اين شهرداري كه نسبت فروش خودرو و جمعيت عقب افتاده و خيابان در حال احداث و جديد ندارد و گره به ترافيك زده و اينكه معابر بايد اصلاح گردند و دور برگردان بجاي چراغ قرمز اين كار پليس يا شهرداري
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
0
0
اگر پلیس این دور برگردانهای مسخره را بردارد ومثل همه دنیا چهارراها با دوربین وگاها پلیس کنترل شود بسیاری از معضلات حل می شود حال اینکه به اتکای این دور برگردانها اصلا پلیسی در تهران دیده نمیشود یا بسیار بسیار کم است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین