کد خبر: ۴۱۵۳۳۷
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
از برد و باخت فیس‌بوک تا نتیجه ناامیدکننده توئیتر

بزرگترین برندگان و بازندگان عرصه فناوری در سال ۲۰۱۶+تصاویر

«در میانه برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا)، پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و تبعات منفی ناشی از تغییرات اقلیمی در عرصه فناوری به نظر می رسد که شرکت های مختلف حضور چشمگیرتری داشته اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس علم و فناوری- روزنامه «گاردین» با انشتار گزارشی به برندگان و بازندگان دهکده فناوری سیلیکون امریکا پرداخته است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این روزنامه می نویسد: «در میانه برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا)، پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و تبعات منفی ناشی از تغییرات اقلیمی در عرصه فناوری به نظر می رسد که شرکت های مختلف حضور چشمگیرتری داشته اند. 

در اینجا به بزرگترین برندگان و بازندگان عرصه فناوری در سال ۲۰۱۶ پرداخته می شود: 

برندگان 

فیس بوک 
فیس بوک هنوز هم محبوب ترین شبکه اجتماعی در جهان است و سود ۶ میلیارد دلاری تنها در سه ماهه نخست سال جاری میلادی کسب کرد. 

بزرگترین برندگان و بازندگان عرصه فناوری در سال ۲۰۱۶ میلادی

پیتر تیل 
خالق سایت پی پل قطعا یکی از برندگان حوزه فناوری در سال جاری بود. او در سال جاری پرونده ای قضایی را علیه کسانی گشود که او را همجنسگرا خوانده بودند. او به عنوان یک راستگرای لیبرتارین نشان داد که حاضر به همکاری با دولت برای انعقاد قرارداد است و با ترامپ نیز دیدار داشت. در حال حاضر او موقعیت خوبی برای تعیین ترکیب شرکت طبق علاقه اش دارد و در چهار سال اینده مدیران اجرایی مورد علاقه خود را دستچین خواهد کرد. 

بزرگترین برندگان و بازندگان عرصه فناوری در سال ۲۰۱۶ میلادی

الون ماسک 
مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس امسال سال راحتی نداشت. از فراز و نشیب و نگرانی ها درباره مانورهای شرکت بزرگ اش تا موضوع منفجر شدن ماهواره مارک زاکربرگ در هنگام پرتاب موشک اسپیس ایکس که آن را به همراه داشت همگی از جمله چالش های پیش روی او بودند با این حال علیرغم تمام مشکلات او سزاوار دریافت اعتبار است چرا که از منابع و خرد خود برای یافتن پاسخی به منظور مقابله با بزرگترین چالش بشریت استفاده کرده بود: چگونه قدرت جامعه ما بدون کشتن سیاره مان افزایش خواهد یافت. 

بزرگترین برندگان و بازندگان عرصه فناوری در سال ۲۰۱۶ میلادی

هکرها 
امسال هکرها نشان دادند که هیچ جایی را امن نمی گذارند. حمله آنان به رایانه های کمیته ملی حزب دموکرات در سال جاری این موضوع را اشکار ساخت. 


ترولها
استفاده از ترول ها و شکلک های خنده دار در سال جاری رشد چشمگیری داشت. 

بزرگترین برندگان و بازندگان عرصه فناوری در سال ۲۰۱۶ میلادی

بازندگان 

فیس‌بوک 
فیس بوک را امسال می توان هم بازنده دانست هم برنده. نمی توان منکر موفقیت مالی این شبکه اجتماعی شد با این حال، تنگ تر شدن عرصه رقابت های اطلاعات در جهان و گردش ازاد آن سبب شده تا این شبکه اجتماعی  کنترل خود را بر جریان گردش اطلاعات از دست دهد. هم چنین، امسال سردبیر یک روزنامه نروژی نامه سرگشاده ای به مارک زاکربرگ نوشت و از سانسور شدن عکس دختر فراری از دست بمب های ناپالم در جریان جنگ ویتنام در زمان مداخله نظامی امریکا به شدت انتقاد کرد. 

بزرگترین برندگان و بازندگان عرصه فناوری در سال ۲۰۱۶ میلادی

سامسونگ 
یک مرد اهل مینه  سوتا گوشی گلسی نوت ۷ سامسونگ را در حالی نشان داد که نابود شده بود و در واقع در دست دختر ۱۳ ساخته اش منفجر شده بود. این آتش گرفتن باتری ها سبب شد تا سامسونگ به فکر چاره ای اساسی برای مشکلات گوشی های هوشمندش بیفتد. 

بزرگترین برندگان و بازندگان عرصه فناوری در سال ۲۰۱۶ میلادی

توئیتر 
ایا کسی واقعا انتظار دارد که بازگشت جک دورسی از بنیانگذاران اصلی توئیتر و ایفای نقش او به عنوان مدیر اجرایی آن برند بتواند کشتی توئیتر را در مسیر درستی در رقابت میان شبکه های اجتماعی قرار دهد؟ شاید. با این وجود، پس از گذشت یک سال از کار دورسی هنوز هم توئیتر وضعیت بغرنجی را پشت سر می گذارد. کاربران این شبکه اجتماعی افت کرده اند و مانند سابق از توئیتر استقبال نمی شود. بسیاری از فعالان سیاسی توئیتر را متهم به کمک رسانی به ناسیونالیست های سفید پوست افراطی در جریان کارزار انتخاباتی امریکا کرده اند. 

بزرگترین برندگان و بازندگان عرصه فناوری در سال ۲۰۱۶ میلادی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین