کد خبر: ۴۱۵۴۵
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۵:۴۰

در برلين هم افساید شد

آفتاب‌‌نیوز : آخرین فیلم پناهی در واقع روایت تلاش چند زن و دختر ایرانی برای ورود به استادیوم آزادی در جریان بازی سرنوشت‌ساز ایران با بحرین در مقدماتی جام جهانی 2006 است.

 خالق "بادکنک سفید" و برنده شیر طلایی ونیز 2000 با "دایره"، در نشست خبری "آفساید" در برلین گفت: "می‌خواستم نشان بدهم چرا مردم نمی‌توانند یک زندگی معمولی داشته باشند ... اگر ایران بازی مقابل بحرین را نمی‌برد، پایان بسیار تلخی در انتظار مردم کشور بود. من می‌خواستم حس خوبی به مخاطبان از دیدن این فیلم دست بدهد. امیدوارم مقام‌های رسمی در ایران ترتیبی بدهند که "آفساید" پیش از آغاز جام جهانی 2006 در ایران نمایش داده شود." 

در بخش مسابقه رسمی پنجاه و ششمین دوره فیلم برلین، علاوه بر "آفساید" جعفر پناهی که طعم فوتبالی داشت، چند فیلم فوتبالی دیگر هم به نمایش درآمد تا فضا در شهر برلین چند ماه مانده به آغاز رسمی رقابت‌های جام جهانی کاملاً فوتبالی شود. یکی از این فیلم‌ها "مسابقه بزرگ‌" است که داستان آن درست روز فینال رقابت‌های جام جهانی 2002 کره و ژاپن بین آلمان و برزیل اتفاق می‌افتد. فیلم تلاش تمام مردم کره زمین از جمله دوستداران فوتبال در نقاط دورافتاده‌ای چون مغولستان و آمازون را برای گرفتن تصاویر این رویداد تاریخی به تصویر می‌کشد. 

"یکبار در زندگی" هم نشاندهنده ظهور و سقوط تیم فوتبال نیویورک کاسموس است که زمانی جواهر فوتبال منطقه امریکای شمالی بود و با در اختیار داشتن فوق‌ستارگانی چون پله و فرانتز بکن‌بائر، برای هر بازی حدود 70 هزار نفر را به استادیوم‌ها می‌کشاند. فیلم‌های دیگری از گواتمالا و ایسلند هم با داستان‌های فوتبالی خود جلوه‌ای دیگر از پیوند میان سینما و مستطیل جادویی و سبز فوتبال در برلین پدید آوردند. 

در واقع سازمان‌دهندگان جشنواره معتبر برلین در تلاش هستند با نمایش فیلم‌های فوتبالی، زمینه را برای آغاز جام جهانی فوتبال در تابستان سال آینده مهیا کنند. به نظر می‌رسد با توجه به علاقه شرکت‌های پخش آلمانی و اروپایی برای خرید فیلم‌های فوتبالی،‌ این رویداد معتبر سینمایی نقش خود را در تبلیغ زودهنگام جام جهانی 2006 آلمان به خوبی ایفا کرده باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین