کد خبر: ۴۱۵۶۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

فرانسه در ۱۵ ژانویه میزبان کنفرانس صلح خاورمیانه

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد، این کشور میزبان ۷۰ کشور در ۱۵ ژانویه سال ۲۰۱۷ (۲۶ دی) برای کنفرانس صلح خاورمیانه است و از رهبران اسرائیلی و فلسطین نیز برای نشست‌های جداگانه دعوت به عمل می‌آورد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسه مکررا تلاش کرد تا در سال ۲۰۱۶ روح تازه‌ای در کالبد مذاکرات صلح خاورمیانه بدمد و کنفرانس اولیه‌ای را نیز در ژوئن امسال برگزار کرد که سازمان ملل، اتحادیه اروپا،‌ آمریکا و چندین کشور مهم عربی در آن شرکت داشتند و در این نشست به تبادل دیدگاه‌ها بدون حضور اسرائیل و فلسطین پرداختند.

برنامه ریزی برای برگزاری نشستی پیش از پایان سال ۲۰۱۶ با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگران فلسطین برای این منظور صورت گرفت که بتوان این دو را برای حضور در مذاکرات و از سرگیری مذاکرات صلح متقاعد کرد.

این در حالی است که نتانیاهو مکررا هرگونه پیشنهاد برای حضور در مذاکرات را رد کرده است.

به گزارش ایسنا، ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه گفت:‌ پاریس هنوز به دنبال برگزاری این کنفرانس است تا بر راه حل "دو کشوری" تاکید مجدد کند. تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۱۷ تعیین شده و ۷۰ کشور دعوت شده‌اند. ما نمی‌خواهیم از تلاش دست برداریم.

وی بدون اشاره به این مساله که رای فرانسه درباره شهرک سازی‌ها در سازمان ملل چه بوده است، گفت:‌ ما این مساله را غیرقانونی می‌دانیم. ما به دقت رفتار می‌کنیم. ادامه شهرک سازی‌های اسرائیل در مناطق فلسطینی باعث تضعیف اوضاع می‌شود و تنش ایجاد می‌کند و ما را از روند راه حل دو کشوری دور می‌سازد.

یکی از منابع دیپلماتیک فرانسه نیز اعلام کرد که دعوتنامه‌هایی برای نتانیاهو و عباس فرستاده شده تا آنها با فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه دیدار کنند.

این منبع مطلع ادامه داد، با توجه به تردیدها درباره چگونگی برخورد دولت آتی آمریکا با مساله صلح خاورمیانه، باید به صورت جدی به این مساله پرداخته شود و در حال حاضر این مساله بسیار مهم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین