کد خبر: ۴۱۵۶۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
امام جمعه بجنورد:

سه انقلاب در تاریخ جمهوری اسلامی ایران روی داده است

امام جمعه بجنورد گفت: فتنه 88 باید هر سال بازخوانی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین «ابوالقاسم یعقوبی» در نماز عبادی و سیاسی جمعه، با اشاره به فرا رسیدن 9 دی افزود: در تاریخ جمهوری اسلامی ایران سه انقلاب روی داده است که یکی از آن‌ها پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 بوده که در حقیقت در این انقلاب مردم علیه ظلم ایستادند.
به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که انقلاب دوم در تاریخ این نظام تسخیر لانه جاسوسی بوده است، ادامه داد: مردم در انقلاب اول، نوکر حلقه به گوش استکبار را از کشور خارج کردند و در انقلاب دوم ارباب کفر را به ذلت کشاندند.

امام جمعه بجنورد انقلاب سوم در تاریخ کشور ایران را حماسه 9 دی بیان کرد و ادامه داد: در این انقلاب مردم علیه فتنه ایستادگی کردند و در حقیقت حماسه 9 دی یک یوم‌الله و انقلاب در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

یعقوبی اظهار کرد: رمی جمرات سه‌گانه در کشور ما اتفاق افتاده است که مردم در ستون اول به ظالم، در ستون دوم به کفار و در ستون سوم به فتنه سنگ زده‌اند.

وی تصریح کرد: در 9 دی سال 88 ملت ایران بار دیگر بلوغ سیاسی خود را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به این‌که برخی از افراد بر این امر معتقد هستند که نباید خیلی به این مسأله پرداخت، خاطرنشان کرد: در حقیقت این افراد می‌خواهند مردم هشت ماه آشوبگری را به فراموشی بسپارند و قصد دارند تا برروی این قطعه از تاریخ پرده بکشند.

خطیب نماز جمعه بجنورد ادامه داد: باید هر سال از حماسه 9 دی یاد کنیم و رشادت‌های مردم علیه شورشگران بازگو شود.

وی گفت: در فتنه سال 88 رهبری، نظام و قانونی اساسی مورد هدف قرار گرفته بود و اگر رهنمودهای مقام معظم رهبری و بصیرت مردم نبود، فتنه انقلاب را از پای درآورده بود.

وی با بیان این‌که در فتنه سال 88 دو خط نجابت و لجاجت وجود داشت، افزود: خط لجاجت هنوز ادامه دارد و برخی از افراد صحبت از شکست حصر به میان می‌آورند و آیا افراد خط لجاجت تاکنون ابراز پشیمانی و از مردم معذرت‌خواهی کرده‌اند.

یعقوبی در ادامه به پیروزی رزمندگان در جبهه مقاومت اشاره کرد و ادامه داد: داعشی‌ها درصدد بودند تا سوریه را به دو قسمت تقسیم کنند و در حقیقت یک اسرائیل جدید در آن منطقه بسازند اما محور مقاومت با تدبیر، اندیشه، تاکتیک و جنگ سخت اجازه نداد تا این امر اتفاق افتد.

وی با بیان این‌که در کشورهای منطقه جنایت‌های وحشیانه‌ای اتفاق می‌افتد که سازمان ملل در مقابل آن‌ها سکوت کرده است، اظهار کرد: بر طبق گزارش‌های ارائه شده هر 10 دقیقه یک کودک یمنی بر اثر سوءتغذیه جان خود را از دست می‌دهد و آیا این افراد بشر نیستند؟ و اما اگر از بینی یک صهیونیست خون بیاید سازمان ملل گوش‌ها را از فریاد حقوق بشر کر می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به سخن وزیر راه و شهرسازی مبنی بر این‌که پروژه مسکن مهر از ابتدا بی‌اثر بوده است، افزود: پروژه مسکن مهر باید به اتمام برسد، چون مردم ضعیف در حال پرداخت قسط و وام‌های آن هستند.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: باید هر چه سریع‌تر افرادی که موجب اجرای کند این پروژه شده‌اند شناسایی شود و مورد محاکمه قرار گیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
0
0
لطفا یکی بهش تعریف انقلاب رو یاد بده. تعریف انقلاب رو بلد نیست.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین