کد خبر: ۴۱۵۷۳۴
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵

مرگ بیش از ۵۰۰۰ آواره در مدیترانه در ۲۰۱۶

سازمان ملل متحد اعلام کرد بیش از ۵۰۰۰ آواره از ابتدای سال ۲۰۱۶ در دریای مدیترانه در تلاش برای رسیدن به سواحل اروپا جان خود را از دست دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
سازمان ملل متحد اعلام کرد در سال ۲۰۱۶ بیش از ۵۵ هزار آواره در تلاش برای رسیدن به قاره اروپا در دریای مدیترانه غرق شده اند. این سازمان همچنین درباره این احتمالا حدود ۱۰۰ نفر روز پنجشنبه غرق شده باشند ابراز نگرانی کرد.

 ویلیام اسپیندلر سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد در کنفرانسی خبری اعلام کرد: «ما بیم داریم که حدود ۱۰۰ نفر دیروز (‌ پنجشنبه ) در دریای مدیترانه غرق شده باشند.»    

بر این اساس : «با حوادث مصیب بار اخیر شمار افرادی که امسال جان باختند به بیش از ۵۰۰۰ نفر رسید در حالی که سال گذشته این رقم ۳۷۷۱ نفر بود.»

 در حالی که امسال شمار افرادی که از دریای مدیترانه عبور کردند به شدت کاهش یافت ( طبق آمار سازمان بین المللی مهاجرت حدود ۳۶۰ هزار) این آمار سنگین ترین تلفات به حساب می آید.

 به گفته اسپیندلر، «دلایل افزایش هشدار دهنده مرگ مهاجران امسال متعدد است.»
 
وی اعلام کرد مرگ مهاجران به نظر می رسد با استفاده قاچاقچیان از شناورهای با کیفیت پایین، خطرات فصلی و تاکتیک های مورد استفاده افراد به منظور جلوگیری از شناسایی شدن مرتبط باشد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین