کد خبر: ۴۱۵۷۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷

سید حسن نصرالله: ترکیه موضعی قاطعانه در برابر داعش اتخاذ کند

سیدحسن نصرالله گفت، مسائلی که درباره تروریسم اسلامی و اسلام تندرو در رسانه‌های غربی و عربی مطرح می‌شود، در راستای جنگ رسانه‌ای است.
آفتاب‌‌نیوز :
 سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار با دانشجویان لبنانی آغاز شد.

سید حسن نصرالله گفت: من ابتدا درباره اوضاع سیاسی صحبت خواهم کرد و سوریه و یمن موضوع بحث ما خواهد بود. من به مسلمانان، مسیحیان و تمامی لبنانی‌ها اعیاد این روزها را تبریک می‌گویم و از تمامی مبارزان چه در ارتش و مقاومت لبنان و چه مقاومت فلسطین و مبارزان در سوریه قدردانی می‌کنم.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری المنار لبنان،وی تأکید کرد: آن گونه که گروه‌های مسلح و داعش چهره اسلام را خدشه دار کرده‌اند تاکنون در طول دهه‌های گذشته این چنین چهره اسلام مخدوش نشده بود. این گروه‌ها از سال‌های گذشته دست به کشتار در زمینه‌های فرهنگی، تمدن، فکری و معنوی زدند.

سید حسن نصرالله گفت: باید تمامی مردم از جمله نخبه‌ها این اقدامات را محکوم کنند. کسی که در برابر این اهانت‌ها سکوت می‌کند شریک خدشه دار کردن چهره دین و رسول خداست. اقدامات تروریست‌ها هیچ ارتباطی با دین، پیامبر خدا، اهل بیت و صحابه ندارد. وهابی‌ها عید میلاد پیامبر اکرم (س) را به رسمیت نمی‌شناسند و علمای وهابی کسانی را که این عید را جشن می‌گیرند کافر می‌دانند. در سال‌های قبل وهابی‌ها کسانی را که عید میلاد پیامبر اکرم (ص) را جشن می‌گرفتند هدف قرار می‌دادند چرا که وهابیت می‌خواهد با زور سلاح نظر خود را به دیگران تحمیل کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: ما طی روزهای گذشته دیدیم که یک دختربچه وارد یکی از مراکز پلیس دمشق شد و خود را منفجر کرد یا این که از دور منفجر شد اما این مسأله تأیید شده است که این دختربچه کمربند انفجاری به خود بسته بود. اگر او را قانع به منفجر کردن خودش کرده باشند این مصیبت است و اگر از دور منفجر شده باشد نیز مصیبت دیگری است. تمامی مسلمانان جهان باید قدرت این را داشته باشند که این جنایت شنیع را محکوم کنند. مسلمانان باید این وحشی قاتلی را که دخترانش را برای انجام عملیات انتحاری به نام خدا، دین و اسلام می‌فرستد، محکوم کنند. اما حادثه دیگر سوزاندن دو سرباز ترکیه‌ای به نام اسلام است. مطمئنا ارتش ترکیه بحث دیگری دارد اما این به معنای این نیست که ما نخواهیم این جنایت را محکوم کنیم. قبلا نیز داعش خلبان اردنی و سربازان عراقی را سوزانده بود. کدام دین این جنایت‌ها را قبول دارد؟

وی گفت: مسائلی که درباره تروریسم اسلامی و اسلام تندرو در رسانه‌های غربی و عربی مطرح می‌شود، در راستای جنگ رسانه‌ای است. اسلام یکی است و آن اسلام محمد رسول الله (ص) است. ارتش آمریکا در هیروشیما و دیگر مناطق جنایت‌هایی را انجام داد اما هیچ کسی درباره این جنایت‌ها صحبت نمی‌کند و نام تروریسم مسیحی یا تروریسم یهودی را نمی‌آورد. ما از کشورهایی که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند می‌خواهیم در موضع خود بازنگری کرده و حمایتشان را متوقف کنند.

سید حسن نصرالله گفت: حملاتی که در منطقه الکرک اردن رخ داد ایجاب می‌کند که دولت اردن عبرت گرفته و حمایت از تروریست‌ها را متوقف کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: دولت ترکیه و حزب حاکم این کشور بیشترین حمایت را از داعش به عمل آوردند. این مسئله کاملا واضح است و حتی آمریکا درباره آن صحبت می‌کند. دولت ترکیه اکنون بیشترین ضربه‌ها را از داعش خورده است. ترکیه از داعش در زمینه قاچاق نفت و پول بیشترین حمایت را به عمل آورد. آنکارا نمی‌خواهد مردمش بدانند که چگونه از تروریست‌ها حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: ترکیه باید موضعی قاطعانه در برابر داعش اتخاذ کند و از سیاست دوگانه در قبال آن دست بردارد.

وی گفت: جنگی که طی چند ماه گذشته در حلب رخ داد جنگی واقعی و از شدیدترین جنگ‌هایی بود که سوریه و منطقه به خود دیده است. این جنگ یک جنگ عادی نبود. ده‌ها هزار تن از کشورهای حامی گروه‌های مسلح در این جنگ شرکت داشتند. صدها عامل انتحاری در یک زمان و یکجا خود را منفجر کردند. جنگی که در حلب رخ داد جنگی روزانه، سخت و کوبنده بود. کشورهای حامی مخالفان بر روی سقوط حلب حساب باز کرده بودند. امروزه که ارتش سوریه پیروزی را در حلب رقم زد ما باید تعداد شهدا و زخمی‌شدگان را یادآور شویم. اینکه گروه‌های مسلح می‌گفتند هیچ حمایتی از آن‌ها نشده درست نیست، میزان حمایتی که کشورهای حامی مخالفان از این گروه‌ها به عمل آوردند حیرت آور بود. جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که صدها میلیارد و ده‌ها هزار تن سلاح و مهمات به تروریست‌ها دادند به این مسئله اذعان کردند. اگر بخواهیم حمایت‌های کشورهای غربی و عربی از تروریست‌ها در سوریه را با حمایتی که کشورهای عربی حامی تروریسم از فلسطین به عمل آوردند مقایسه کنیم می‌توان درک کرد که در سوریه چه خبر است.

سید حسن نصرالله گفت: نظام سوریه که در حلب پیروز شد قبول کرد که غیرنظامیان و افراد مسلح با سلاح‌هایشان از حلب، حمص، خان الشیح و دیگر مناطق خارج شوند. هیچ کسی در سوریه خواهان تغییر دموگرافی (تغییر جمعیتی) در سوریه نیست اما گروه‌های مسلح دنبال این هستند. جنگ حلب یکی از بزرگترین شکست‌ها برای حامیان طرح سرنگونی نظام سوریه و پیروزی بزرگی برای جبهه مقاومت در برابر تروریسم و تحول بزرگی برای جبهه ما در سطح نظامی، سیاسی و معنوی است. پیروزی در جنگ حلب به معنای پایان جنگ نیست اما با این آزادی طرح سرنگونی نظام سوریه سقوط کرد و شکست خورد. نظامی که بر دمشق، حمص، حلب، حماه، لاذقیه، طرطوس و دیگر مناطق سیطره دارد نظامی قوی است. ما باید امروز این پیروزی را حفظ کنیم و از شهر حلب در برابر حملات محافظت کنیم.

سید حسن نصرالله گفت: دولت بحرین همچنان می‌خواهد مرتکب حماقت شود. اگر مقاومت مردم نبود نزدیک بود در زمان حمله به منزل شیخ عیسی قاسم، رهبران شیعیان بحرین مرتکب حماقت دیگری شود. مردم بحرین هرگز تسلیم نشده و نخواهند شد.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: ما از دولت بحرین می‌خواهیم عقل خود را به کار گیرد و اوضاع را به جایی نکشاند که بعدا بسیار پیشیمان شود.

وی تأکید کرد: هزاران کودک یمنی به دلیل محاصره این کشور از سوی عربستان از گرسنگی می‌میرند و تجاوز سعودی‌ها به یمن همچنان ادامه دارد. زشت‌تر از  این جنایت‌ها این است که آن‌ها تصویر کودکان یمنی را به عنوان تصویر کودکان حلب جا می‌زنند.

وی درباره اوضاع لبنان گفت: ما باید برای تصویب قانون انتخابات تلاش کنیم و دولت جدید باید به مسئولیت‌های خود در قبال انتخابات پارلمانی عمل کند. دولت نباید از زیر بار مسئولیت‌های خود در قبال وضعیت معیشتی  و اوضاع مردم در برابر اولویت برگزاری انتخابات پارلمانی شانه خالی کند.

وی گفت:  کسانی هستند که دائما می‌گویند این دولت دولت حزب الله است. در دوره نجیب میقاتی هم این را می‌گفتند و اکنون در دولت سعد الحریری، نخست وزیر لبنان نیز این را می‌گویند. ما خواهان مذاکره میان تمامی طرف‌ها به خاطر منافع لبنان هستیم. کشور ما به تدریج ثبات سیاسی و امنیتی خود را باز می‌یابد اما باید نسبت به اقدامات گروه‌های تروریستی برای جبران شکستشان هوشیار باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین