کد خبر: ۴۱۵۸۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲

بازداشت نماینده عرب پارلمان رژیم صهیونیستی

پلیس رژیم صهیونیستی یک نماینده عرب پارلمان رژیم صهیونیستی(کنست) را به بهانه ادامه تحقیقات از او و اینکه آزادی‌اش به روند تحقیقات ضربه می‌زند، در بازداشت نگه داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، پلیس رژیم صهیونیستی باسل غطاس، یکی از نمایندگان عرب کنست را به جرم قاچاق تلفن‌های همراه برای اسرای فلسطینی در زندان‌ها بازداشت کرده و به بهانه ادامه تحقیقات از وی همچنان او را در بازداشت نگه داشته است.

قاضی دادگاه رژیم صهیونیستی مدعی شد، از آنجایی که احتمال دارد با آزادی غطاس در روند تحقیقات اختلال ایجاد شود،‌ دستور داده بازداشت او تا روز دوشنبه ادامه یابد.

این مسئول دادگاه رژیم صهیونیستی گفت: علت تمدید این بازداشت در وهله اول نگرانی از فرار وی از کشور مانند عزمی بشاره و در مرحله دوم عدم همکاری وی با بازجویان است.

این منبع افزود: غطاس می‌گوید که اقدامی انسانی برای اسرای فلسطینی انجام داده است و از او خواسته شده که کیسه‌هایی را برای اسرا به داخل زندان ببرد و او هم با این مساله موافقت کرده و اصلا بررسی نکرده که محتوای کیسه‌ها چه بوده است و قصدی برای قاچاق موبایل به زندان نداشته و تصور می‌کرده که در داخل کیسه‌ها کتاب است. زمانی هم که از او سوال شد چه کسی این وسائل را به تو داد تا به داخل زندان ببری پاسخ داد که با پلیس همکاری نمی‌کند.

منبع مذکور تاکید کرد: بردن گوشی همراه به داخل برای هر زندانی اقدامی خطرناک است که تا ۱۰ سال حبس دارد.

لیست مشترک عربی در کنست با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که بازداشت غطاس اقدامی "ظالمانه و بی سابقه" در حق یک عضو کنست است؛ به ویژه که این اولین باری است که مشاور قضایی دولت خواستار بازداشت یک عضو کنست در جریان بازجویی‌ها از او می‌شود در حالی که تاکنون چنین رفتاری با هیچ یک از اعضای کنست و یا چهره‌های سیاسی یهود نشده است.

در ادامه این بیانیه آمده است، اتهاماتی که متوجه غطاس شده بسیاری خطرناک هستند و باید در جریان تحقیقات و روال قضایی ثابت شود نه اینکه از طریق رسانه‌ها و اظهارات عوام گزایانه فضایی جنجالی علیه وی به راه بیفتد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده که برخورد پلیس و رسانه‌ها با این مساله بی ادبانه و غیرمسئولانه بوده و به معنای محکومیت زودهنگام غطاس و بی عدالتی در محاکمه‌هایی است که توسط وزرا و اعضای کنست مدیریت می‌شوند.

لیست مشترک عربی در ادامه تلاش برخی برای سوءاستفاده از این مساله جهت آغاز جنجال علیه شهروندان عرب و ضربه زدن به حقوق پارلمانی و سهمیه آنها در کنست و تلاش برای ممانعت از ملاقات آنها با اسرا را محکوم کرده و گفت: این اقدام از سوی گلعاد آردان، وزیر امنیت داخلی اسرائیل از مدت‌ها قبل مدیریت می‌شود.

غطاس نیز در نواری ویدئویی تاکید کرد که این اقدام را براساس وجدان انسانی و اخلاقی برای اسرا انجام داده و از این مساله پشیمان نیست؛ چراکه اقدامش آسیبی به امنیت کشور و یا شهروندان نمی‌زند.

حزب تجمع دموکراتیک که غطاس عضو آن است در بیانیه‌ای تاکید کرد که بازداشت ظالمانه غطاس فصلی خطرناک و بی‌سابقه در سلسله بازداشت‌های سیاسی اعضای حزب و بخشی از اقداماتی است که در راستای تحت فشار قرار دادن و محدود ساختن حزب انجام می‌شود.

در این بیانیه آمده است، پلیس با وجود اینکه غطاس به سوالات بازپرسان پاسخ داد و تاکید کرد که هیچگونه اقدامی علیه امنیت اسرائیل انجام نداده و یا قصدی برای انجای این گونه اقدامات نداشته تصمیم گرفت وی را در بازداشت نگه دارد. علاوه بر این اتهامات زده شده به غطاس در حدی نبودند که نیاز به بازداشت شبانه و بازپرسی‌ها باشد.

این حزب بازداشت غطاس را تصمیم اسرائیل برای افزایش تنش‌ها علیه مردم و تلاش برای خارج کردن جنبش اسلامی شمالی از قانون و لغو مشروعیت از خطوط ملی دانست که تل‌آویو آن را با سقف سیاسی که خود تعیین کرده در برخورد می‌داند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین