کد خبر: ۴۱۵۹۰۱
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

دستگیری زن و شوهر رمال در همدان/ کلاهبرداری در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان گفت: یک زوج فالگیر که در فضای مجازی فعال بوده و اقدام به رمالی می کردند توسط پلیس دستگیر شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ اکبر امینی، رئیس پلیس فتا استان طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: پس از رصد کارشناسان پلیس فتا مشخص شد صفحه ای در شبکه اجتماعی اقدام به فال گیری و رمالی می کند.

وی خاطرنشان کرد: پس از انجام تحقیقات میدانی متوجه شدیم یک کاربر با جلب اطمینان افراد گروه در سطح کشور و با کسب مبالغی اقدام به فالگیری و حل مشکلات مردم می کند.

رئیس پلیس فتا همدان ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا همدان با بکارگیری شگردهای خاص پلیسی متهم را شناسایی کرده و با دستور مقام قضایی، این فرد را دستگیر کردند.

سرهنگ امینی افزود: متهم در بازجویی ها به فال گیری و دعانویسی به همراه شوهرش اقرار و انگیزه خود را بیکاری و کسب منافع مالی اعلام کرد.

وی تاکید کرد: افراد سودجو مسائل خرافاتی را به شکل مدرن در شبکه‌های مجازی رواج داده و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند.

رئیس پلیس فتا همدان تصریح کرد: شهروندان می توانند با کسب مهارت‌های زندگی و افزایش اعتماد به نفس زندگی خود را مدیریت کرده و به این ترتیب زمینه بروز آسیب‌های ناشی از مشکلات فالگیری و رمالی را از بین ببرند.


لازم به ذکر است، پس از رصد و کنترل فضای مجازی در هشت ماهه سالجاری، 6 هزار و 873 سایت مجرمانه شناسایی و برای 280 متخلف پرونده قضایی تشکیل شده است.

در این میان، جرائم مالی، اقتصادی و کلاهبرداری با 54 درصد و جرائم اخلاقی با 40 درصد بیشترین میزان تخلفات در حوزه فضای مجازی استان همدان بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین