کد خبر: ۴۱۵۹۱۳
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

انتخاب بازرس کانون آهنگسازان سینمای ایران، اجرای «ویتسک»، برگزاری کلاس‌های بازیگری میکاییل شهرستانی،نمایش فیلم «خاک» کیمیایی، انتشار فراخوان جشنواره‌ی تئاتر رضوی و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا،مجمع عمومی عادی کانون آهنگساران سینمای ایران،چهارشنبه 24 آذر ماه 1395 در سالن سیف الله داد خانه سینما برگزار شد.

این جلسه با حضور عبدالله اسفندیاری (بازرس خانه سینما) و حضور اکثریت اعضا این کانون به رسمیت رسید.

 طبق دستور جلسه این مجمع ، ابتدا گزارش فعالیت یک ساله شورای مرکزی و گزارش مالی توسط بازرس ارائه شد و پس از آن رای‌گیری انتخاب بازرس صورت پذیرفت و بیتا بهشتیان (امیر اردکانی) به عنوان بازرس اصلی و بهنام صبوحی  به عنوان بازرس علی البدل کانون آهنگسازان سینمای ایران انتخاب شدند.

«ویتسک» به صحنه می‌رود

نمایش «ویتسک» به نوسندگی و کارگردان حجت حسینی و بر اساس طرحی از نمایشنامۀ «ویتسک» به قلم «گئورگ بوشنر» به زودی به روی صحنه خواهد رفت.

در این اثر محمد نژاد، وحید رضاخانلو، امیرشمس، مهناز مهدی مهدی زاده، آراد عبدالهی، عرفان صفری و حجت حسینی به ایفای نقش خواهند پرداخت.

رقیه جودی، طراح صحنه و لباس، سمانه مهدی پور، مشاور هنری، سینا آریا نیا و عرفان صفری، اعضای گروه کارگردانی، حانیه درویشیان، یاسمن صفایی پور، منشیان صحنه،الهه مطیعی، عکاس، و آتلیه چان+درکسن، طراح پوستر و بروشور از جملۀ عواملی هستند که حجت جسینی را در «ویتسک» همراهی می کنند.

در خلاصۀ داستان این اثر آمده است: «بی رحمانه زنده به گور می‌شوی، میان انبوهی ازخون، پر، چاقو...! این چه تکراری است که هرساله به وقت زاده شدن بایدآن را تحمل کرد!؟»

گفتنی است این اثر از از دوازدهم تا پایان دی ماه همه روزه به جز شنبه‌ها، از ساعت 17 در تماشاخانۀ کنش معاصر تهران به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴٢ به روی صحنه خواهد رفت.

برگزاری دوره آموزش حرفه‌ای بازیگری با حضور میکاییل شهرستانی در فرهنگسرای رسانه

دوره آموزش حرفه‌ای بازیگری با حضور میکاییل شهرستانی کارگردان، بازیگر و مدرس سرشناس تئاتر، سینما و تلویزیون در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

در این دوره هنرجویان در طول سه ترم فن و مهارت‌های هنر بازیگری را  به صورت حرفه‎ای می‌آموزند.

در این دوره اصول و مهارت‌های فن بیان، مهارت‌های فن بدن و آموزه‌ها و فنون هنر بازیگری توسط میکاییل شهرستانی کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر، سینما و تلویزیون به هنرجویان آموزش داده می‌ شود.

علاقه مندان برای ثبت نام در این دوره، می‌توانند به واحد آموزش  فرهنگسرای رسانه واقع در خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری مراجعه کنند.

معرفی اعضا هیات انتخاب هفته‌ی فیلم کردی سنه‌دژ

اعضای هیئت انتخاب آثار نخستین هفته بین‌المللی فیلم کُردی «سنه‌دژ» در شهر سنندج معرفی شدند.
دکتر «خسرو سینا» کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و مدرس دانشگاه، «سالم صلواتی» کارگردان، مدیر فیلمبرداری و عکاس، «توفیق امانی» کارگردان وتدوینگر، «ویدا صالحی» فیلمنامه‌نویس و داستان نویس و «ستار چمنی‌گل» کارگردان، فیلمنامه‌نویس و پخش کننده آثار سینمایی در سطح بین‌الملل، به عنوان اعضای هیئت انتخاب آثار نخستین هفته بین‌المللی فیلم کُردی «سنه‌دژ» در شهر سنندج در استان کردستان معرفی شدند.

نمایش فیلم «خاک» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

فیلم «خاک» به کارگردانی مسعود کیمیایی در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، فیلم «خاک» به کارگردانی مسعود کیمیایی دوشنبه 6 دی در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور مسعود کیمیایی، جواد طوسی و کیوان کثیریان در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پس از مرگ ارباب روستا زن فرنگی او به کمک مباشر شرورش غلام از پسران بابا سبحان که روی زمین مزروعی او کار می کنند، می‌خواهد زمینش را به او باز پس بدهند. صالح و مسیب امتناع می‌کنند؛ اما می‌پذیرند که اجاره‌ی زمین را در موعد مقرر بپردازند. کینه‌ی مباشر از مسیب به دلیل علاقه‌ی ناکام او به شوکت، همسر مسیب، است. نزاع او و نوچه‌هایش بر سر زمین منجر به مرگ مسیب و زخمی شدن صالح می‌شود. صالح که بر اثر نزاع با غلام و اصابت ضربه‌ی بیل بر سرش تعادل روانی خود را از دست داده است...

فیلم «خاک» دوشنبه 6 دی ساعت 18 در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

"لاک قرمز" درفرهنگسرای ارسباران اکران و نقد می‌شود

فیلم «لاک قرمز»محصول 1394به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی یکشنبه 5دیماه ساعت 18 با حضورعوامل درفرهنگسرای ارسباران اکران ، نقد و بررسی می‌شود.

سیدجمال سیدحاتمی(کارگردان)، امیر عبدی (نویسنده)، کامران مجیدی(تهیه کننده)،محمدرضا سکوت(مدیر فیلمبرداری)،حمید نجفی راد(تدوین)، گروه موسیقی "مه" (موسیقی)،مرتضی پور حیدری(طراح صحنه و لباس)، ایمان امیدواری(طراح چهره پردازی)، مجید هاشمی پور(مدیر صدابرداری)، حمیده مقدسی(طراح و سازنده عروسک)،علی حمیدنژاد(عکاس)،پانته آ پناهی ها، بهنام تشکر، پردیس احمدیه، مسعود کرامتی، رسول نقوی عوامل و بازیگران این فیلم هستند.

سیدجمال سیدحاتمی(کارگردان)، پردیس احمدیه (بازیگر)، کامران مجیدی (تهیه کننده)، کورش جاهد (منتقد و کارشناس سینما) و جمعی دیگر از عوامل و بازیگران فیلم مهمانان چهارصد و هفدهمین نشست باشگاه فیلم تهران هستند.‌

نمایش «میلاد یک رویا»  از هفتم دی ماه به خانه نمایش می‌آید

 آخرین اثر گروه نمایشی نگاه ؛ به نویسندگی کاظم عینعلی و کارگردانی الهه پور جمشید در خانه نمایش به صحنه می‌رود.

از روز سه شنبه 7 دی ماه خانه نمایش  با 2 اثر نمایشی تازه به استقبال علاقه مندان به هنر تئاتر خواهد رفت.

"میلاد یک رویا " نوشته کاظم عینعلی و  به کارگردانی الهه پورجمشید ؛ داستان زندگی دختری  از قشر ضعیف جامعه است  که  بر اثر ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی ؛ دچار اتفاقاتی می‌شود که ریشه در خانواده و دوستان او دارد....

الهه پورجمشید، سحرناز عباس زاده، مهبد قناعت پیشه، امین وحیدی پور، نیما جمالی، عاطفه فرهنگی، درسا صانعی و امیر محمد رجبی در این نمایش به ایفای نقش پرداختند و سمیه پسندیده خواه طراح لباس، الهه پورجمشید و دانا عصاره طراحان صحنه، سهیلا جوادی طراح گریم، محسن قریشی طراح پوستر و بروشور، علی المعی و سهراب صارمی موسیقی، درسا صانعی  منشی صحنه، مهدی انصاری دستیارکارگردان، امین کرد بچه چنگی مشاور رسانه، بهزاد بابایی  مدیر روابط عمومی و کوروش برزی عکاس "میلاد یک رویا " هستند.

گروه «نگاه»، پیش‌تر نمایش «ساعت چنده؟» را به کارگردانی الهۀ پروجمشید به روی صحنه برده  و موفق به دریافت عنوان (نمایش برتر) از جشنواره‌ی هایفست ارمنستان شده است.

"میلاد یک رویا " از روز سه شنبه هفتم دی ماه 1395  - ساعت 18 در خانۀ نمایش به نشانی میدان فردوسی، خیابان شهید موسوی، کوچه شهید محمد آقا، پلاک 34 - به مدت 60 دقیقه  پذیرای تماشاگران تئاتر خواهد بود.

انتشار فراخوان جشنواره‌ی تئاتر رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از انتشار فراخوان دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، حسین فرخنده با اعلام این خبر اظهار کرد : به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) وحضرت معصومه(س) و بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی (شاهچراغ) وهمزمان با دهه کرامت، دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت(علیهم السلام) به‌ ویژه حضرت امام رضا(علیه السلام) و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی را از اهداف برپایی جشنواره تئاتر رضوی در استان ذکر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، رأفت و مهربانی مبتنی بر احادیث رضوی، اولویت علم و دانش و تاثیر آن در زندگی بر اساس آموزه‌های حضرت امام رضا(علیه السلام)، صبر ومقاومت در برابر مشکلات و ناملایمات در سیره رضوی، تاکید بر جایگاه خانواده و ازدواج در مفاهیم رضوی، توجه به سلامتی بر اساس طب اسلامی (طب الرضا)، پرهیز از اسراف و تبذیر در سیره رضوی و اهمت عبادت و نماز اول وقت در سیره رضوی را از جمله محورهای این جشنواره ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در بخش‌های نمایشنامه‌نویسی، نمایش‌های صحنه‌ای و ویژه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه ثبت‌نام و شرکت در این جشنواره به صورت الکترونیکی است، تصریح کرد: اولین نفری که در سامانه ثبت‌نام کند، تجلیل خواهد شد.

 فرخنده خاطرنشان کرد: دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی نیمه نخست مرداد ماه سال ٩٦ در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره و یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٥٨٣٢٢٤٤١١٥ و ٠٥٨٣٢٢٤٧٣٩٢ داخلی ١١٤ تماس حاصل نمایند و یا برای دریافت فراخوان به آدرس سایت khsh.farhang.gov.ir و khorasanshomali.shamstoos.ir مراجعه کنند.

آغاز یک نمایش کمدی در خانه نمایش

"کمدی مارمالاد " از 7 دی ماه مهمان خانه نمایش است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره تئاتر و خانه نمایش، محمد رضا آزادفر نویسنده و کارگردان "کمدی مارمالاد " قصد دارد این اثر نمایشی را با حضور بازیگرانی چون مجید علم‌بیگی، الهه پورجمشید، علی عطایی حور و مهدی رحیمی سده از هفتم دی‌ماه در سالن خانه نمایش به روی صحنه ببرد.

این نمایش که در فضایی فانتزی رقم می‌خورد ؛ قصه‌ی جرج و ماری زوج جوانی‌ست که در آستانه دهمین  سالگرد ازدواجشان متوجه می‌شوند، سند ازدواج را نخوانده امضا کرده‌اند و  طبق مندرجات  سند آنها موظف هستند حداکثر تا دهمین سال ازدواجشان صاحب فرزند پسر شوند و گرنه باید تمام  اموال خود را به دولت بدهند. آنها برای رهایی از این دردسر راه حلی به ذهنشان خطور می‌کند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به:سمیه پسندیده خواه به عنوان  طراح لباس ؛ محمد رضا آزادفر طراح صحنه و انتخاب موسیقی؛امیر اسحاق میرشیرتری، محسن عسکری‌زاده دستیاران کارگردان ؛ آرزو نبوت مجری طرح ؛ یلدا ابراهیمی،رویا شهباز زاده عکاس ؛ علی صفری روابط عمومی ؛ میترا اسماعیلی تبلیغات ؛ سهیلا جوادی طراح گریم و سبا سلیمانی مجری گریم اشاره کرد .

"کمدی مارمالاد " از سه شنبه 7 دی ماه هرشب بجز شنبه‌ها؛ ساعت 20 در خانه نمایش اداره تئاتر برای دوستداران هنر تئاتر به روی صحنه می‌رود.

مجلس ترحیم یک اعدامی در تالار محراب

نمایش "مجلس ترحیم برای یک اعدامی" به نویسندگی محمد سعیدپناه و کارگردانی احسان بیات‌فر، 8 الی 30 دی ماه در سالن کوچک تالار محراب به روی صحنه می‌رود.

نمایش "مجلس ترحیم برای یک اعدامی" کاری از گروه تئاتر اندیشه یکم است. این گروه تاکنون بالغ بر ده نمایش، در جشنواره‌های مختلف و برای عموم به روی صحنه برده است.

همچنین "مجلس ترحیم برای یک اعدامی" ششمین کار بیات‌فر در مقام طراح و کارگردان است. او در سال‌های 93 و 94 با دو نمایش "خواب‌آلودگی" و "پروانگی، آوارگی، ویرانگی" جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره تئاتر شهر دریافت کرده است.  

احسان بیات‌فر، بهنام سلطانی و حمیدرضا اسکندریان بازیگران "مجلس ترحیم برای یک اعدامی"، محمد دائی‌چین و سعید قاسمی (گروه کارگردانی)، سحر قربانی (طراح لباس)، نازنین محب‌علی و مهدی محمودآبادی (عکاس)، علی جدیدی (طراح پوستر و بروشور)، ایمان بیات‌فر (ساخت تیزر و طراحی و ترکیب صدا) و ندا میری (مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای) دیگر عوامل نمایش هستند. در خلاصه داستان نمایش آمده است: درابتدا هیچ چیز نیست، مگر سیاهی. پرده‌ها بالا می‌روند و حقایق آشکار می‌شوند، یکی پس از دیگری. پی‌درپی یا با وقفه! تفاوتی نمی‌کند...

نمایش "مجلس ترحیم برای یک اعدامی" همه روزه به جز شنبه‌ها از 8 الی 30 دی ماه ساعت 19:30 در سالن کوچک تالار محراب به‌روی صحنه می‌رود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین