کد خبر: ۴۱۵۹۸۰
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴

دستگیری 160 نفر در الجزایر به جرم ارتباط با داعش

نابع امنیتی- اطلاعاتی الجزایر روز شنبه اعلام کردند: ارتش سایبری این کشور بیش از 160 نفر را به دلیل داشتن ارتباط مستقیم با عناصر گروه تروریستی داعش در عراق، سوریه و لیبی و فعالیت و تبلیغ برای این گروه در شبکه های مجازی، بازداشت کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، روزنامه الشروق الجزایر به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: بخش اطلاعات پلیس این کشور از طریق ارتش سایبری توانسته است، پایگاه ها و سایت هایی که برای گروه های تروریستی فعالیت و تبلیغ می کنند، شناسایی و کنترل کند.

این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، گفت: اداره پلیس الجزایر موفق شده، اطلاعاتی درباره برخی جزوات و اعلامیه های تروریستی منتشر شده به دست آورده است و افرادی که تماس های مشکوک در ارتباط با عناصر تروریستی داخلی یا بین المللی داشته اند را ردیابی کند و بر پایه اطلاعات به دست آمده در 10 ماه اخیر 160 نفر را بازداشت کرده است.

همچنین اداره پلیس موفق شده است، بیش از 30 گروه که در شبکه های مجازی و رسانه های ارتباط جمعی به نفع تروریست ها فعالیت می کردند را شناسایی و منهدم کند.

الشروق نوشت: بخش اطلاعات پلیس الجزایر توانسته است گروه ها و تیم هایی را شناسایی کند که جوانان فقیر را با وعده پول برای جذب شدن به گروه های تروریستی فریب می دادند؛ همچنین این گروه ها سعی داشتند، زنان الجزایری را پس از متقاعد کردن آنها برای جهاد نکاح به کشورهایی که تروریست ها در آن حضور دارند، بفرستند.

ارتش الجزایر هفته گذشته نیز در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای نظامی این کشور در سال 2016 میلادی، 125 تروریست را کشته است.

حضور گروه تروریستی داعش با بهره برداری از خلاء امنیتی و سیاسی در کشور نفت خیز لیبی، برای همسایگان آن مانند الجزایر مشکلات امنیتی ایجاد کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین