کد خبر: ۴۱۶۰۱۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
این خبر تکمیل می‌شود...

هواپیمای نظامی روسیه با 91 سرنشین سقوط کرد/تمام سرنشینان کشته شدند

یک فروند هواپیمای نظامی روسی توپولوف« Tu-154» متعلق به وزارت دفاع روسیه با 91 سرنشین بعد از عزیمت از شهر «سوچی» در حالیکه عازم شهر «لاذقیه» سوریه بود، ناپدید شد.این حادثه در نخستین ساعات یکشنبه ۲۵ دسامبر رخ داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- یک منبع در وزارت امور اضطراری روسیه به خبرگزاری «ریانووستی» اعلام کرد که یک فروند هواپیمای توپولوف «TU-154» وزارت دفاع روسیه با 91 سرنشین بعد از عزیمت از شهر «سوچی» واقع در جنوب روسیه از رادار محو شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ هواپیمای توپولوف 154 با 91 سرنشین از جمله خبرنگاران، پرسنل نظامی، موسیقیدان‌های گروه الکساندورف زمانیکه بر فراز دریای سیاه پرواز می‌کرد، ارتباط خود را از دست داد.

هواپیمای نظامی روسیه با 91 سرنشین در سوریه ناپدید شد

طبق گفته این منبع، اطلاعات اولیه حاکی از آن است که هواپیمای مفقود شده، عازم شهر «لاذقیه» سوریه بود و درست 20 دقیقه بعد از آنکه سوچی را ترک کرد، از رادار محو شد.

این منبع اضافه کرد: «این هواپیما حدود 20 دقیقه بعد از پرواز از رادار ناپدید شد. هواپیمای مذکور از سوچی حدود ساعت 5:20 صبح به وقت محلی پرواز کرد و حدود ساعت 05:40 ارتباط خود را از دست داد».

بنا به گزارش اسپوتنیک، تمامی تیم نجات منطقه «کراسنادار کرای» و مناطق حومه در عملیات جستجو برای این هواپیما شرکت کرده‌اند.

برخی منابع از احتمال سقوط این هواپیما به دلیل قدیمی بودن هواپیما و نقص فنی خبر داده‌اند اما هنوز این اخبار تأیید نشده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ خبرگزاری انترفکس نوشته است: هواپیمای ناپدید شده روسیه در دریای سیاه و نزدیک سواحل سوچی سقوط کرده است.

رسانه‌های روسیه گزارش دادند، برخی تکه‌های لاشه هواپیمای روسی در دریای سیاه کشف شده است.

خبرگزاری روسی تاس اعلام کرده این هواپیما قدیمی بوده و در نزدیکی منطقه کراسنادار در جنوب روسیه سقوط کرده است.بقایای این هواپیما در ۱/۵ کیلومتری سواحل سوچی یافت شده است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرده که عملیات تحقیقات و نجات سرنشینان هواپیمای مذکور را رهبری و اداره می‌کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز اظهار داشت، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه جزئیات سقوط هواپیما را دنبال می‌کند.

تمام سرنشینان هواپیمای نظامی روسی کشته شده‌اند/پوتین فردا را عزای عمومی اعلام کرد

بر اساس اعلام وزارت شرایط اضطراری روسیه، این هواپیما ۲۰ دقیقه پس از بلند شدن از صفحه رادارها ناپدید شد. زمان پرواز ساعت ۵ و ۴۰ دقیقه به وقت مسکو بوده است. این هواپیما ۸۳ سرنشین و ۸ کادر پرواز داشته است.

بنا بر اعلام رسانه‌های روسیه، فرمانده پلیس نظامی روسیه به همراه چندین خبرنگار و پرسنل نظامی در میان سرنشینان این هواپیما بوده‌اند. هم‌چنین یک گروه موسیقی همراه آنها بوده که به نظر می‌رسد قرار بوده در مراسم سال نوی نیروهای روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه برنامه اجرا کند.

رسانه‌های روسیه گزارش دادند، برخی تکه‌های لاشه هواپیمای روسی و یک جنازه مربوط به این هواپیما در دریای سیاه کشف شده است. به گزارش اسپوتنیک تمام سرنشینان این هواپیما کشته‌اند.

خبرگزاری روسی تاس اعلام کرده این هواپیما قدیمی بوده و در نزدیکی منطقه کراسنادار در جنوب روسیه سقوط کرده است. همچنین یک مسئول روس احتمال تروریستی بودن حادثه مذکور را رده کرده و خطای انسانی یا مشکل فنی را دلیل سقوط این هواپیما اعلام کرده است.

این خبرگزاری افزود، بقایای این هواپیما در ۱/۵ کیلومتری سواحل سوچی یافت شده است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرده که عملیات تحقیقات درباره هواپیمای مذکور را رهبری و اداره می‌کند.دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز اظهار داشت، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه جزئیات سقوط هواپیما را دنبال می‌کند.

المیادین گزار شداد که پوتین فردا (دوشنبه) را به دلیل این سانحه که به مرگ ۹۲ تن منجر شد، عزای عمومی اعلام کرد.

9 خبرنگار، مسافر هواپیمای روسی سقوط کرده هستند

همچنین رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که 9 خبرنگار دو شبکه اصلی تلویزیونی روسیه نیز در جمع 91 سرنشین هواپیمای وزارت دفاع این کشور هستند که امروز (یکشنبه) در راه پرواز به سوریه در دریای سیاه سقوط کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
1
9
اگر دزديده ميشد و در رقه فرود مي امد چه هيجاني داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
2
7
فردا ایران چند فروند میخره !!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
1
5
تكنولوژي روسيه از رده خارجه وهيچ استانداردي نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
0
لاذقيه چه كارداشتند؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین