کد خبر: ۴۱۶۰۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
از اسپیلبرگ پیونگ یانگ تا فیلمبرداری با دوربین‌های قدیمی

به هالیوود پیونگ‌یانگ خوش آمدید / در درون صنعت سینمای کره‌شمالی چه‌می‌گذرد؟+تصاویر

فیلم‌های کره شمالی کمونیستی و با مضامین انقلابی هستند در آن‌ها جانباختن در راه ملت و آرمان‌ها تقدیس می‌شود و چهره‌های اسطوره‌های جنگی علیه دشمنان (یعنی امریکا و ژاپن) مطرح می‌شوند و امریکایی‌ها و ژاپنی‌ها افرادی هیولاوار نشان داده می‌شوند. فیلمبرداری‌ها هنوز با دوربین‌های سونی اچ دی وی انجام می‌شوند و اکثر عوامل فیلمبرداری از نظامیان ارتش کره شمالی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- روزنامه «دیلی میل» با انتشار گزارشی به درون سینمای کره شمالی، بسته‌ترین کشور جهان پرداخته است. این روزنامه اشاره می‌کند که  «کیم جونگ ایل» رهبر پیشین کره شمالی باور داشت که سینما بهترین راه برای آموزش توده‌ها است. او به همین خاطر دستور تاسیس استودیوهایی را در سرتاسر کره شمالی داده بود. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، یک عکاس غربی عکس‌هایی نادر از استودیوی اصلی فیلمسازی در پیونگ یانگ و چگونگی فیلمبرداری و ساخت فیلم در آن کشور تهیه کرده است. 

این روزنامه اشاره می‌کند که عکس توسط «اریک لافورگه» عکاس فرانسوی گرفته شده و نشان می‌دهند که در کره‌شمالی فیلم‌ها تنها با مضمون تبلیغاتی و برای ترویج ایدئولوژی کمونیستی مدنظر حکومت ساخته می‌شوند. در عکس‌ها نشان داده شده که در پوستر فیلم‌ها نیز مضامین تبلیغاتی هستند. 

این عکاس فرانسوی می‌گوید: فیلم‌های کره شمالی کمونیستی و با مضامین انقلابی هستند در آن‌ها جانباختن در راه ملت و آرمان‌ها تقدیس می‌شود و چهره‌های اسطوره‌های جنگی علیه دشمنان (یعنی امریکا و ژاپن) مطرح می‌شوند و امریکایی‌ها و ژاپنی‌ها افرادی هیولاوار نشان داده می‌شوند. فیلمبرداری‌ها هنوز با دوربین‌های سونی اچ دی وی انجام می‌شوند و اکثر عوامل فیلمبرداری از نظامیان ارتش کره شمالی هستند. 

این عکاس می‌گوید که علیرغم تولیدات تبلیغاتی در کره شمالی مردم آن کشور روز به روز بیشتر به دی وی دی دسترسی پیدا می‌کنند و فیلم‌های خارجی را هر چند به طریق مخفیانه تهیه می‌کنند و به تماشای آن می‌نشینند. 

این عکاس فرانسوی با انتشار عکسی از چند بازیگر و کارگردان کره شمالی می‌گوید که یکی از راهنماها به او گفت که کارگردان مذکور اسپیلبرگ کره شمالی قلمداد می‌شود. 

این عکاس فرانسوی اشاره می‌کند که صنعت فیلمسازی در حالی در کره شمالی در جریان است که بسیاری از کره‌ای‌ها نمی‌دانند که شخصیت میکی ماوس امریکایی است و حکومت به آنان گفته که خالق این شخصیت چینی‌ها هستند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
3
تو یکی از عکسها گریمور کلاهی بسر داره که روی اون لوگوی کمپانی اچ پی بعنوان یک کمپانی مادرزاد امریکایی درج شده اونهم ....
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
6
رهبران کره شمالی از انسانیت بوی نبرده اند مثل حیوان با مردم برخورد میکنند انشاله یه روزی شاهد دموکراسی در کره خواهیم بود.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین