کد خبر: ۴۱۶۲۷۶
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

مرگ روزانه ۴ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در ایران

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در کشور ایران روزانه حداقل 4 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می دهند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، محمد اصابتی در همایش ایمنی، بهداشت و محیط زیست در کارگاه های ساختمانی در محمودآباد اظهار کرد: تمامی دستگاه ها باید برای کاهش خسارت های وارده تلاش کنند چرا که این خسارت می تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

وی با اشاره به آمار کشته شدگان ناشی از حوادث کار در جهان گفت: حدود 2 میلیون و 350 هزار نفر در سال بر اثر حوادث ناشی از کار فوت می‌کنند و در هر 15 ثانیه یک حادثه ناشی از کار را در جهان داریم.

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در کشور ایران روزانه حداقل 4 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می دهند. سازمان تامین اجتماعی در سال 93 مبلغ 500 میلیارد تومان خسارت برای تامین هزینه های ناشی از حوادث کار پرداخت کرده است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از خسارت ها که بیش از 60 درصد است مربوط به کار در ساختمان است که نیاز به پیگیری جدی دارد.

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پزشکی قانونی، تامین اجتماعی و وزارت کار و رفاه به عنوان 3 دستگاه مربوط به ارائه آمار هستند که آمارهای مربوط به حوادث را دارند که مرجع همه اینها وزارت رفاه و کار است و تفاوت این آمار به خاطر این است که جنس آن متفاوت است.

اصابتی با بیان اینکه  50 درصد از اتفاقاتی که رخ می دهد مربوط به عدم نظارت است، خاطرنشان کرد: پیمانکاران و کارفرمایان مسئولیت های زیادی در تامین امنیت محیط کار دارند که اگر این امر صورت نگیرد مجازات قانونی دارد. شرایط ایمن محیط کار و آموزش صحیح از اقداماتی است که کارفرمایان باید برای کارگران خود تامین کنند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در فعالیت های ساختمانی خاطرنشان کرد: ضعف فرهنگ ایمنی در بین کارگران پیمانکاران و کارفرمایان در کارگاه های ساختمانی، کمبود کارگران ماهر و متصدیان دارای صلاحیت و نبود آموزش های تخصصی و فقدان تخصص در ساختمان سازی از معایب موجود در فعالیت های ساختمانی است که باید برای رفع آن تلاش شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین