کد خبر: ۴۱۶۶۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳

اتهام سنگین اردوغان علیه آمریکا درباره جنگ سوریه/واکنش کاخ سفید: مضحک است

رییس جمهوری ترکیه اعلام کرد مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا نیروهای ائتلاف آمریکایی را به حمایت از داعش و گروه‌های شبه‌نظامی کرد نظیر یگان‌های مدافع خلق و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه متهم کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از خبرگزاری آنادولو، وی اضافه کرد:‌ آن‌ها ما را به حمایت از داعش متهم می‌کنند و این در حالی است که اکنون خود از گروه‌های تروریستی نظیر داعش و یگان‌های مدافع خلق و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه حمایت می‌کنند.

اردوغان در ادامه تأکید کرد: این امر بسیار واضح است و ما مدارک تایید شده‌ای شامل تصاویر و ویدیوهای مربوطه در این زمینه در اختیار داریم.

در واکنش، سخنگوی کاخ سفید اتهام‌های مطرح شده توسط اردوغان علیه آمریکا درباره حمایت ائتلاف تحت رهبری این کشور از گروه‌های تروریستی در سوریه از جمله داعش را «سخیف» توصیف کرده است.

اظهارات اردوغان در حالی مطرح می‌شود که وی پیش از این از دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری منتخب آمریکا خواست که در راستای مقابله با داعش از طریق برخورد با نیروهای کرد اقدام کند.

آمریکا ادعای حمایت از داعش در سوریه را 'مضحک' خواند

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ آمریکا ادعای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دایر بر حمایت از داعش، در سوریه را "مضحک" خوانده است.مارک تونر سخنگوی کاخ سفید گفت که این ادعا بی پایه است.

نیروهای ترکیه مشغول نبرد برای بیرون راندن داعش از شمال سوریه هستند.

دست کم ۳۷ سرباز ترکیه در عملیاتی که در ماه اوت برای عقب زدن داعش و جنگجویان کرد در ناحیه اطراف الباب شروع شد کشته شده اند. الباب یک شهر کوچک استراتژیک در ۲۰ کیلومتری مرز ترکیه است.

آمریکا در سوریه با گروه های کردی همکاری کرده است اما ترکیه می گوید این گروه ها به پ ک ک (حزب کارگران کردستان) مرتبط هستند که برای چند دهه در داخل ترکیه مشغول شورش جدایی طلبانه بوده است.

براساس گزارش بی بی سی، همزمان گروه فراگیری که نمایندگی مخالفان سیاسی و مسلح سوریه را بر عهده دارد گروه های شورشی را به همکاری با "تلاش های صادقانه در منطقه" برای رسیدن به توافق آتش بس تشویق کرده است.

با این حال ریاض حجاب هماهنگ کننده کمیته عالی مذاکرات (اچ ان سی) گفت که این گروه برای شرکت در کنفرانس پیشنهادی روسیه در قزاقستان دعوت نشده است.

آقای حجاب گفت برای ایجاد فضای مناسب برای مذاکرات انتقال سیاسی به اعتمادسازی نیاز است و افزود این مذاکرات باید در ژنو و با حمایت سازمان ملل برگزار شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
2
کرد ها با داعش میجنگند حالا چطور شد ملت فاشیست ترکیه که داعش رو تغذیه می کردند شد ضد داعش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
2
اي وطن فروش
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین