کد خبر: ۴۱۷۰۰۹
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰

وزارت دفاع روسیه: احتمال تروریستی بودن حادثه سقوط هواپیمای توپولوف وجود دارد

یکی از مقامات وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هنوز فرضیه تروریستی بودن حادثه سقوط هواپیمای «توپولوف 154» روسیه به طور کامل رد نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 «سرگئی بینتوف« رئیس سرویس ایمینی پرواز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که احتمال حمل تروریستی در حادثه سقوط هواپیمای «توپولوف 165» در دریای سیاه هنوز به طور کامل رد نشده است.

بینتوف در یک کنفرانس خبری شبکه تاس اعلام کرد: «بر اساس تحلیل‌های اولیه اطلاعات برگرفته از ضبط صوت کابین خلبان، به این نتیجه رسیدیم که هیچ انفجاری در هواپیما رخ نداده است اما حمله تروریستی تنها به انفجار محدود نمی شود. علت‌های دیگری هم می‌تواند داشته باشد بنابراین این خط تحقیق و تفحص همچنان حفظ می‌شود».

وی ادامه داد، تنها فردی که هواپیمای توپولوف را در حین سوختگیری در سوچی مشاهده کرده است، گارد مرزی سرویس امنیت فدرال یا همان (FSB) می‌باشد.

پیش‌تر، مرکز روابط عمومی سرویس امنیت فدرال اعلام کرد که به محض ورود به سوچی، گارد مرزی سرویس امنیت فدرال و وزارت دفاع، هواپیمای توپولوف را محاصره کردند و زمانیکه هواپیما در حال سوختگیری بود، یک پله‌کان سیار به سمت هواپیما آمد و دو مقام که یک از آنها افسر گارد مرکزی و دیگری افسر گمرک بود، وارد محفظه مسافران شده است و کاپیتان و مهندس پرواز هواپیما را ترک کردند تا بر فرایند سوختگیری نظارت داشته باشند.

هواپیمای توپولوف 154 وزارت دفاع روسیه اوایل هفته جاری در مسیر لاذقیه بعد از ترک سوچی با 92 سرنشین سقوط کرد که 8 نفر از آنها را خدمه پرواز تشکیل می‌دادند.

به گزارش فارس،«ماکسیم سوکولوف» وزیر حمل و نقل روسیه اعلام کرده بود که حمله تروریستی، دلیل مورد ظن این تراژدی نیست و در 26 دسامبر، سرویس امنیت فدرال روسیه چهار علت احتمالی اصلی سقوط هواپیمای روسیه را اعلام کرد که شامل نفوذ اشیاء خارجی به داخل موتور هواپیما، کیفیت پایین سوخت، خطای خلبان و نقص فنی می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین