کد خبر: ۴۱۷۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۸۴ - ۲۱:۲۱

شيراك در هند

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از دهلي‌نو، "ژاك شيراك"  پس از سفر به تايلند و مذاكره با سران تايلندي و تلاش براي سرمايه‌گذاري بيشتر شركت‌هاي فرانسوي در كشورهاي آسياي جنوب شرقي وارد هند شد. 

بنا بر اين گزارش، شيراك قرار است در دهلي‌نو با سران موسسات تجاري صحبت كرده و همچنين در ضيافت شامي كه از سوي "مانموهان سينگ" نخست وزير هند ترتيب داده شده، شركت كند.
هنوز اقتصاد بازار يكي از نكات مهم و كليدي رابطه ميان هند و فرانسه بشمار مي‌رود و دهلي‌نو همچون هميشه از مشتريان تسليحات فرانسه و روسيه است. 

شيراك در حالي پا به هند مي‌گذارد كه آمريكا نيز به بازار اين كشور چشم دوخته و جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا نيز قرار است طي دو هفته آينده به هند سفر كند. 

اين گزارش حاكي است، انتظار مي‌رود شيراك در اين ديدار قرارداد همكاري در زمينه انرژي هسته‌اي با هند كه به شدت تشنه انرژي است به امضاء رساند. 

رئيس جمهوري فرانسه همچنين تلاش خواهد كرد هند را متقاعد كند كه هواپيماهاي جنگي "ميراژ" اين كشور را خريداري كند چرا كه هند در نظر دارد در يك طرح چند ميليارد دلاري 126 هواپيماي نظامي خريداري كند. 

در اين گزارش آمده است، دهلي نو براي تقويت نيروي هوايي خود به هواپيماهاي اف‌16 و اف‌اي 18 و هواپيماهاي "گريپن" سوئد و "ميگ" روسيه چشم دوخته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین