کد خبر: ۴۱۷۰۸۳
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳

10 کشور اول واردکننده سلاح در جهان

عربستان با 13 میلیارد دلار، هند با 11.1 میلیارد دلار و پاکستان با 7.2 میلیارد دلار در جایگاه‌های نخست واردات سلاح در جهان قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
براساس یک تحقیق ارائه شده از سوی کنگره آمریکا پس از عربستان، هند و پاکستان بزرگترین خریداران سلاح در میان کشورهای در حال توسعه جهان محسوب می‌شوند.

 براساس نتایج تحقیق ارائه شده از سوی کنگره آمریکا، پس از عربستان، هند و پاکستان به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم کشورهای با بیشترین واردات سلاح در میان کشورهای در حال توسعه محسوب می‌شوند

این گزارش می‌‌افزاید، علی‌رغم تحریم‌های اعمال شده علیه هند با توجه به مناقشه این کشور با پاکستان، هند هم‌اکنون به دومین واردکننده سلاح در جهان تبدیل شده است.

عربستان با 13 میلیارد دلار، هند با 11.1 میلیارد دلار و پاکستان با 7.2 میلیارد دلار در جایگاه‌های نخست واردات سلاح در جهان قرار دارند.

پس از این کشورها الجزایر با 5.5 میلیارد دلار، مصر با 5 میلیارد لار، کره جنوبی با 4.5 میلیارد دلار، چین با 4.1 میلیارد دلار، ونزوئلا با 4.1 میلیارد دلار، رژیم صهیونیستی با 4 میلیارد دلار و امارات به 3.7 میلیارد دلاری در جایگاه‌های چهار تا دهم کشورهایی با بیشترین واردات سلاح در جهان قرار دارند.

براساس آمار مرکز CRS زیرمجموعه کنگره آمریکا از سال 2008 تا 2015 عربستان 93.5 میلیارد دلار سلاح وارد کرده است، در این زمینه هند با واردات 34 میلیارد دلار سلاح در این مدت در جایگاه دوم قرار دارد.

به گزارش فارس به نقل از فایننشیال اکسپرس،این گزارش می‌افزاید: افزایش قابل توجه واردات سلاح از سوی هند نشان‌دهنده تلاش این کشور برای به‌روز رسانی ارتش این کشور است.

علی‌رغم اینکه هند یکی از بزرگترین واردکنندگان سلاح از روسیه محسوب می‌شود اما این کشور در سال‌های اخیر تلاش کرده است، تا منابع تأمین سلاح خود را تنوع بخشیده و این مسئله به نفع آمریکا تمام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین