کد خبر: ۴۱۷۱۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴

واکنش رئیس پارلمان آذربایجان به اظهارات سردار دهقان

رئیس پارلمان آذربایجان در اظهاراتی ضدایرانی با بیان این‌که «در زمان سفر رئیس جمهور ایران واکنشی نشان ندادیم» گفت: روابط دوجانبه باید بر اصل احترام متقابل استوار باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
 پس از متهم کردن ایران به دخالت در امور داخلی آذربایجان توسط اوگتای آسادوف در جلسه روز جمعه پارلمان این کشور، قدرت حسن قلی‌اف دیگر نماینده پارلمان آذربایجان، گفت: تهدیدات ایران علیه آذربایجان پس از دیدار نتانیاهو از این کشور نباید بدون پاسخ بماند.

این نماینده پارلمان آذربایجان با اشاره به اظهارات اخیر  وزیر دفاع ایرانی مبنی بر این‌که «ایران روابط خوب میان آذربایجان و رژیم صهیونیستی را تحمل نخواهد کرد»، تأکید کرد که بدتر شدن روابط آذربایجان با ایران در راستای منافع  کشورش نیست.

او در اظهاراتی تند و ضدایرانی، تهدید کرد: در صورتی که ایران بخواهد به آذربایجان حمله کند از صحنه روزگار محو خواهد شد و پنج دولت جدید در قلمرو کنونی ایران تشکیل خواهند شد.

به گزارش ایسنا این در حالیست که  روابط ما با این کشور هم در جریان مذاکرات و هم پس از برجام افزایش یافته است و سران کشورهای‌مان در سه سال اخیر دیدارهای متعددی با یکدیگر داشته‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آپا،اخیرا سردار دهقان وزیر دفاع کشورمان در گفت‌وگویی اظهار کرد: ما به دوستان‌مان در آذربایجان این توصیه را کردیم که باز کردن پای رژیم صهیونیستی به منطقه به نفع آن‌ها نیست. برای ما هم قابل تحمل نیست. ولی به هر حال آنها تامین اهداف و منافع ملی خودشان را اینگونه تشخیص دادند ما متعرض به این معنا نیستیم ولی این توصیه را به آنها داشتیم حتی در سال گذشته که یکی از هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی از آذربایجان آمد داخل خاک ایران در آن موقع ما تذکر دادیم که این کار، کار اسرائیلی هاست، اسرائیلی ها در بدنه اطلاعاتی آنها نفوذ پیدا کردند در آن موقع رئیس جمهور آذربایجان کمی برایش سخت بود بپذیرد چون من خودم رفتم با ایشان صحبت کردم ولی بعد از یک سال معلوم شد یک شبکه نفوذی بوده و آنها این کار را انجام دادند ما فکر می کنیم دوستان ما در آذربایجان بایستی این نکته را مراقبت کنند که خیلی ها در منطقه و فرا منطقه مایل نیستند که مناسبات ایران و آذربایجان در سطوح راهبردی ارتقاء پیدا کند و سعی می کنند این را تخریب کنند. البته اراده ی رئیس جمهور آذربایجان این نیست. ایشان علاقه مند است که همکاری های ما در سطوح راهبردی باشد به هر حال دیگرانی هم هستند، مداخله می کنند اثر گذار هستند اما در مورد اینکه نتانیاهو ما را تهدید کرده، خوب ما اصلا نتانیاهو را به رسمیت نمی شناسیم که بخواهیم حرفش را بشنویم حرف مفت هم که هزینه ندارد ایشان بزند تا خسته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
چیزی که عوض داره گله نداره ...
عقیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
1
قبل از آن که تو مار ا محو کنی ایران تورا جزو خاک خود خواهد کرد پس گنده تر از دهانت حرف نزن ای ......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین