کد خبر: ۴۱۷۲۲۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
نمازجمعه جای انتشار مطالب محرمانه نیست

نکته‌ای که ائمه‌جمعه باید رعایت کنند/خطیب باید بازگوکننده مطالبات همه ملت باشد

حتی اگر خطیب جمعه به یک جریان سیاسی خاص گرایش داشته باشد، باید در نظر داشته باشد که جایگاه خطیب جمعه متعلق به جریان و دیدگاه خاصی نیست. نمازجمعه به همه آحاد جامعه تعلق دارد و باید نکاتی در آن مطرح شود که با مزاج همه مردم سازگار باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام حسین انصاری‌راد - نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با انتشار یادداشتی در روزنامه ایران، نوشته است: کشور ما براساس نکته‌ای که ائمه جمعه باید رعایت کنند/نمازجمعه جای انتشار مطالب محرمانه نیستمردمسالاری اداره می‌شود و احزاب، جمعیت‌ها، جناح‌ها و شخصیت‌های مختلف، با عقاید و نظرات مختلف، در چارچوب قانون اساسی، در کنار هم فعالیت می‌کنند. ائمه جمعه در چنین جامعه‌ای، ائمه جمعه همه کشور، همه گروه‌ها، جمعیت‌ها و شخصیت‌ها محسوب می‌شوند. آنان حتی امام جمعه کسانی نیز هستند که شاید در نمازجمعه شرکت نمی‌کنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در ادامه این یادداشت آمده است: براین اساس، خطیب نماز جمعه باید بازگوکننده مصالح ملی و سیاست‌هایی باشد که کشور براساس آن اداره می‌شود. تکیه خطیب، باید بر مشترکات و مطالبات همه ملت باشد؛ یعنی نکته ای که تحت عنوان مصالح عمومی از آن یاد می‌شود. بنابراین، هرگونه موضع گیری جناحی احتمالی، اقتضای‌شأن امامت جمعه و اخلاق اسلامی نیست.

در واقع حال انتظار می‌رود که امام جمعه خود همچون شاخص مشترکی میان همه جناح‌ها، جمعیت‌ها، عقاید و افراد کشور بوده و همگان از سخنان او احساس آرامش و امنیت بکنند.

به عبارت دیگر، خطیبان باید به گونه‌ای سخن بگویند که حتی آنان که به نمازجمعه نمی‌روند هم با شنیدن سخنانشان، به آرامش قلبی و روحی دست یابند.

باید توجه داشت نمازجمعه جای انتشار مطالب محرمانه نیست. اگر مطلبی در مجلس شورای اسلامی طرح شده است و قرار بوده محرمانه بماند، باید در همان جا بماند. نمازجمعه باید جایی برای طرح دیدگاه کلی مجلس شورای اسلامی و حرف عموم ملت باشد، نه بازگویی سخن نماینده‌ای که به خاطر سلیقه استنباط خاص خود، مطلبی را از موضع سیاسی از شخصی نقل کرده است.

حتی اگر خطیب جمعه به یک جریان سیاسی خاص گرایش داشته باشد، باید در نظر داشته باشد که جایگاه خطیب جمعه متعلق به جریان و دیدگاه خاصی نیست. نمازجمعه به همه آحاد جامعه تعلق دارد، از این‌رو باید نکاتی در آن مطرح شود که با مزاج همه مردم سازگار باشد، تا مبادا شائبه گرایش جناحی خطیب جمعه را ایجاد کند.

باید توجه داشت همه احزاب و جریان های سیاسی در نمازجمعه شرکت می کنند و نباید سخنی گفته شود که به نفع یا ضرر جریانی باشد که در نمازجمعه حضور دارند.

هرچند نمی‌توان انتظار داشت که ائمه جمعه به یک جناح تعلق نداشته باشند، اما باید توجه داشت این امر در حوزه فردی تعریف می‌شود لکن می‌توان انتظار داشت که هرگاه در این جایگاه مقدس و عمومی قرار می‌گیرند، سیاست‌های کلی و پذیرفته شده کشور را در نظر داشته باشند و همان را طرح کنند تا مردم دریابند که اخلاق، محبت و اخلاص، همچنان در جامعه ما رواج دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
13
متاسفانه ا سخنگوی یک جناح خاص هستند واکثریت مردم از انها روگردان شده اند
.....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
5
كو .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
0
این دوستان به صورت همزمان یک مطلب را از افراد خاصی گرفته و وظیفه بازنشر در جامعه را عهده دار هستند فعلا رمز شب حمله به دولت است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
0
دقیقا همینطور هست باید مثل یک گزارشگر که ممکنه طرفدار يه تیم باشه، اما هنگام گزارش، بی طرف می باشد
البته هستند گزارشگرانی که بعضی مواقع سوتي میدهند، مثل خیابانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
امامان جمعه کسانی هستند که مردم را به تقوا دعوت می کنند .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
یعنی ....که ما نمی دونستیم؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین