کد خبر: ۴۱۷۷۰۱
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

رئیس جمهور کره جنوبی همه اتهاماتش را رد کرد

«پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی در اولین اظهارات خود در سال جدید میلادی اتهامات سیاسی و مالی علیه خود را رد کرد و همه آنها را ساختگی و به دور از واقعیت دانست.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، وی که بندرت در روزهای اخیر در انظار عمومی ظاهر شده است در گفت وگو با خبرنگاران گفت که اتهامات بازرسان دادستانی علیه وی کاملا نادرست است.

او گفت: مواردی که در باره ارتباط وی با فساد مالی، رشوه، اختلاس و یا انتقال پول از شرکت های بزرگ به شرکت های زیرمجموعه خانم «چوی سون سیل» دوست وی مطرح شده، کذب محض است و او خود را از همه این اتهامات مبرا می داند.

«پارک» در سخنان خود که شامگاه یکشنبه مطرح کرد، یادآور شد: «چوی» فقط یک دوست و آشنا بوده و اجازه نفوذ زیاد در مسائل مربوط به امور دولتی را نداشته است.

خبرگزاری شین هوا چین و «یونهاپ» کره جنوبی با بازتاب دادن سخنان وی به نقل از وی نوشتند: متاسفانه رسانه ها نیز به شایعات در کشور دامن زده اند و بازار شایعات رسانه ای اکنون در کره جنوبی از کنترل خارج شده است.

این نخستین حضور «پارک گئون هی» در یک نشست عمومی بعد از استیضاح وی در تاریخ 9 دسامبر محسوب می شود. درباره برکناری وی که پیشتر از سوی پارلمان این کشور استیضاح شده است، باید ۹ قاضی دادگاه قانون اساسی تصمیم گیری کنند. این دادگاه 180 روز فرصت دارد تا رای نهایی خود را در این خصوص صادر کند.

دادگاه کره جنوبی اعلام کرده است در صورت محاکمه و صدور رای ممکن است «پارک گئون هی» به ۴۵ سال زندان محکوم شود که باید دستکم ۱۰ سال آن را در حبس باشد.

رئیس جمهوری کره جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد که تصمیم در مورد حمایت صندوق ملی بازنشستگی برای ادغام دو شرکت زیر مجموعه سامسونگ تنها یک تصمیم سیاستی بوده که برای منافع ملی اتخاذ شده است و این توافق در آن زمان با حمایت بسیاری از شرکتها مواجه شده بود.

سخنان «پارک» در این ارتباط مربوط به اخبار دادستانی کره جنوبی است که اعلام کرد رئیس صندوق ملی بازنشستگی این کشور نیز در ارتباط با پرونده فساد مالی و سوء ‌استفاده از قدرت در دفتر رئیس جمهوری بازداشت شده است.

همدستی با «چوی سون سیل» برای اعمال فشار به شرکت بزرگ مانند سامسونگ به منظور مشارکت در بنیادهای غیرانتفاعی حامی ابتکار عمل‌های ریاست جمهوری یکی دیگر از اتهامات وارده به رئیس جمهوری کره جنوبی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین