کد خبر: ۴۱۷۷۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

نسل بعدی ویلاهای زیر دریا/اسب آبی با یک طبقه غوطه ور در آب+تصاویر

از برج خلیفه تا اینفینیتی تاور، دبی را به یکی از شگفت انگیز ترین مکان ها برای معماری در جهان تبدیل کرده است شهری که نواورانه ترین و مدرن ترین معماری را در ساختمان ها و اسمان خراش هایش به نمایش گذاشته است. اما اهالی دبی تنها به اسمان نگاه نمی کند بلکه درصدد کشف بیش تر و بهتر اقیانوس ها و دریاها هستند آن هم از طریق ساخت ویلاهایی در درون آب به همراه غواصی در زیر آب و لذت بردن از آن.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل-شبکه خبری «سی ان ان» با انتشار گزارشی در این باره اشاره می کند که برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی در دبی در سال ۲۰۱۵ میلادی از طرح آن کشور برای ساخت ویلای اسب دریایی شناور در آب صحبت به میان آمد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛اجرای این ویلا جدی تر شده است: ویلایی با سه طبقه که یک طبقه آن کاملا در زیر دریا غوطه ور است با دو پنجره عظیم برای تماشای آن چه در آب می گذرد و با مساحتی ۲۵ متر مربعی. انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموع ۱۳۱ ویلای زیر دریایی ساخته شوند. 

نکته جالب توجه آن است که در این ویلاهای دریایی و زیر آبی پنجره ها در زیر اب فقط ۹.۵ سانتی متر ضحامت دارند و به نظر می رسد که هیچ مانعی بین فرد و ماهی ها وجود ندارد. 


با این حال این پنجره ها از شیشه ساخته نشده اند تا بتوانند فشار آب را تحمل کنند برای یافتن راه حلی به منظور تحمل فشار آب وارد شده از اکریلیک به جای شیشه استفاده شده است که هم شفاف است و هم با دوامبرای مقاومت در برابر فشار ناشی از آب شور دریا.

 قابل ذکر است که در آبهای دریایی آن منطقه بیش از ۱۰۰ هزار مرجان در مساحتی ۲ میلیون فوت مربعی وجود دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
5
كاش ماهم يادبگيريم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
کاش ما هم...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
4
برخی سرمایه داران این پروژه ها را رایگان اجرا می کنند با دریافت در امد چندساله
د
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین