کد خبر: ۴۱۷۸۷۶
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

شورش و درگیری در زندان برزیل با ۵۴ کشته/ سرهای بریده، جسدهای سوخته

شورشی خشونت‌بار و بی‌سابقه طی دو دهه گذشته در زندانی در برزیل، ۵۴ کشته برجای گذاشته‌ است. منابع رسانه ای از وجود سرهای بریده و جسدهای سوخته‌ در محوطه این زندان، خبر می‌دهند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شورشی خشونت‌بار و بی‌سابقه طی دو دهه گذشته در زندانی در برزیل، ۵۴ کشته برجای گذاشته‌است. ۱۴۴ زندانی موفق به فرار شده‌اند و جسدهای بی‌سر شماری از آن‌ها نیز از دیوارهای زندان آویزان شده‌است.

این زندان در شهر «مانائوس» در ایالت «آمازون» قرار دارد. گفته می‌شود این مرز نگه‌داری از محکومین، مدربرگیرنده شماری بیشتر از ظرفیت خود است.

«سرجیو فونتس» رئیس امور امنیتی زندان‌های ایالت آمازون، به خبرنگاران گفته است جسدهای بی‌سر شماری از زندانیان از دیوارهای زندان آویزان شده‌است.

درگیری بین گروه‌های قاچاقچی مواد مخدر درگرفته و به گفته فونتس، بیشتر کشته‌شدگان نیز اعضای گروه «پریمیرو کومندو دا کاپیتال» (فرمان اول پایتخت) هستند. مرکز اصلی این گروه شهر «سائو پائولو» است. دولت برزیل شمار اعضای آن را بیشتر از هر گروه تبه‌کار دیگری تخمین می‌زند. گزارش دولت برزیل از سال ۲۰۱۲ نشان می‌داد تقریبا نیمی از اعضای این گروه در زندان‌های آن کشور نگه‌داری می‌شوند.

فونتس می‌گوید واقعه اخیر در زندانی ایالتی آمازون، «فصلی دیگر از جنگ ساکت و بی‌رحم قاچاچ مواد مخدر است».

تصاویر منتشرشده از سوی عکاس خبرگزاری فرانسه نشان می‌دهد که علاوه بر سرهای بریده، جسدهای سوخته‌ای نیز در حیاط زندان جمع‌آوری شده‌ است.

خشونت‌ها از شب یک‌شنبه آغاز شده و فونتس می‌گوید صبح یک‌شنبه (به وقت محلی) تحت کنترل نیروهای امنیتی درآمده است. در حال حاضر پلیس در جست‌وجوی ده‌ها زندانی فراری‌ست.

مرکز «آنیسیون ژوبین» برای نگه‌داری از محکومین، ظرفیت ۵۹۰ زندانی را دارد، اما بیش از ۲۲۰۰ نفر در آن در حبس هستند.

به نظر می‌رسد خشونت، بین «فرمان اول پایتخت» و «خانواده شمالی» در گرفته است. ظاهرا اعضای «خانواده شمال» تحت امر گروه «کوماندو ورملو» (فرمان سرخ) به رقیب آن‌ها حمله کرده‌اند. «فرمان سرخ» پس از «فرمان اول» گسترده‌ترین گروه قاچاقچی و تبه‌کار در برزیل و مرکز اصلی آن ریو دو ژانیرو است.

رویترز به نقل از شماری از تحلیل‌گران می‌گوید «آتش‌بسی» که بین این دو گروه عمده تبه‌کار در برزیل وجود داشت، سال گذشته خاتمه یافته است. در نتیجه طی ماه‌های گذشته درگیری‌های شدید بین تبه‌کاران رخ داده و این نگرانی را به وجود آورده که خشونت‌ها به دیگر زندان‌های برزیل نیز کشیده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین