کد خبر: ۴۱۸۳۲
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۸۴ - ۰۹:۲۳

تاسیسات هسته ای ایران زیر کنترل ماهواره جاسوسی اسراییل

آفتاب‌‌نیوز :  اسراییل قصد دارد از این ماهواره پیشرفته که ایروس 2 نام دارد برای کنترل تاسیسات هسته ای ایران استفاده کند. این روزنامه در ادامه اینطور ادامه داده است که بر روی این ماهواره دوربین های پیشرفته ای وجود دارند که می توانند از اجسام متحرک با طول کوچکتر از 70 متر عکسبرداری کند. 

اسراییل قصد دارد همزمان با پرتاب ایروس – 2 به فضا در آوریل آینده ماهوراه جدیدی را طراحی کند که می تواند در شرایط نامساعد جوی و در شب از اجسام متحرک عکسبرداری نماید. 

آحارانوت چندی پیش با چاپ گزارشی به نقل از روزنامه Booston Globe نوشته بود کارشناسان سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا هشدار داده اند ایران در صورت حمله به تاسیسات هستهای خود بلافاصله با یک حمله موشکی گسترده هرگونه حمله ای را پاسخ خواهد داد. 

CIA در بررسی از توان دفاعی و نظامی ایران به این نتیجه رسیده که ایران قابلیت های نظامی خود را گسترش داده ولی بزرگترین خطری که غرب از ناحیه ایران احساس می کند تاکتیک های نظامی و سلاح های غیر متعارف ایران است.

 بر اساس گزارش اخیر پنتاگون، ایران 20 سکوی پرتاب موشک دارد که آنرا دائما در سراسر ایران جابه جا می کند تا محل آن شناسایی نشود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین