کد خبر: ۴۱۸۴۰
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۸۴ - ۰۹:۳۴
مقام مقام معظم رهبری در دیدار با خالد مشعل:

پیروزی حماس،غافلگیری شیرین الهی بود

آفتاب‌‌نیوز : مردم فلسطين و گروه‌هاي مبارز در شرايطي كه ظاهرا همه‌ي درها به روي آنان بسته بود، دچار ياس و نااميدي نشدند و به جهاد خود ادامه دادند و در نهايت، شاهد تحقق وعده‌هاي الهي يكي پس از ديگري هستيم و بعد از آزادي غزه، پيروزي حماس روي داد كه موجب غافل‌گيري همه شد.

به گزارش آفتاب، ايشان اين پيروزي‌ها را مرهون مقاومت و ايستادگي ملت فلسطين دانستند و خاطرنشان كردند: ملت فلسطين نشان داد كه ملتي هوشيار، سياسي و داناست؛ زيرا فلسطيني‌ها در حالي به حماس راي دادند كه مي‌دانستند اين راي به معناي انتخاب مقاومت و مبارزه با رژيم صهيونيستي است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به سخنان  خالد مشعل كه از به رسميت نشناختن رژيم صهيونيستي، مذاكره نكردن با اين رژيم، بازگشت آوارگان فلسطيني و پايتختي بيت‌المقدس به عنوان اصول و خطوط قرمز حماس نام برد، افزودند: مواضع حماس بسيار اصولي و صحيح است و تنها راه موفقيت، ادامه‌ي اين مسير و رعايت اين خطوط قرمز است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي وظيفه‌ي دولت‌هاي اسلامي و ملت‌هاي مسلمان را در خصوص مساله‌ي فلسطين بسيار خطير ارزيابي و تاكيد كردند: بايد با برنامه‌ريزي صحيح زمينه‌اي فراهم شود تا همه‌ي مسلمانان بتوانند با كمك‌هاي خود در اين مساله‌ي مهم جهان اسلام شريك شوند.

ايشان، طراحي كمك مالي ساليانه همه مسلمانان را به مساله فلسطين، از جمله راه‌هاي سهيم كردن امت اسلامي در اين مساله دانستند و افزودند: اين كمك داوطلبانه ضمن ايجاد ارتباط روحي ميان مسلمانان با مساله‌ي فلسطين، تاثير بزرگي در جهان خواهد گذاشت.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي هم‌چنين بر لزوم همكاري، همراهي و همدلي همه گروه‌هاي فلسطيني براي ادامه مسير و حل مشكلات مردم فلسطين تاكيد كردند.

خالد مشعل رييس دفتر سياسي حماس  هم در اين ديدار با قدرداني از مواضع جمهوري اسلامي ايران درباره‌ي مساله‌ي فلسطين، پيروزي حماس را پيروزي همه امت اسلامي دانست و تاكيد كرد: قطعا جمهوري اسلامي ايران نيز در اين پيروزي سهيم است و ما اين پيروزي را به ملت ايران  تبريك مي‌گوييم.

وي پيروزي حماس را در انتخابات اخير فلسطين، لطف الهي و تحقق وعده خداوند دانست و با تاكيد بر نقش مقاومت و خون شهدا در اين پيروزي افزود: انتخاب مردم فلسطين، انتخابي آگاهانه بود و آنان با درك شرايط و فشارها، در واقع به اسلام، مقاومت و اصلاح و تغيير راي دادند. 

خالد مشعل با اشاره به فشارهاي تبليغاتي، سياسي و اقتصادي غرب به‌ويژه آمريكا و هم‌چنين صهيونيست‌ها بر ضد حماس و مردم فلسطين تصريح كرد: حماس بدون كوچك‌ترين عقب‌نشيني از مواضع اصولي و خطوط قرمز خود، در شرايط جديد به پيش خواهد رفت و با كمك مردم فلسطين و امت اسلامي، دولتي متناسب با عزت و اقتدار ملت فلسطين تشكيل خواهد داد و تحقق شعارهايش را پي‌گيري خواهد كرد.





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین