کد خبر: ۴۱۸۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶

جنجال بر سر طنز بی‌بی‌سی درباره زنان داعشی+تصاویر

طنزی ضعیف یا بسیار خنده‌دار؛ این دو نظر متفاوت است که طرفداران و منتقدان اقدام بی بی سی در ترسیم چهره‌ای مضحک از زنان بریتانیایی پیوسته به داعش از خود نشان داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- بخش بین‌المللی شبکه خبری «بی بی سی» به تازگی مستندی طنزآمیز را درست کرده که در آن زنانی می‌گویند که از کشورهای غربی به خصوص بریتانیا به سوریه رفته‌اند تا به داعش بپیوندند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ اعضای داعش در سوریه به گونه‌ای طنز به تصویر کشیده است. برخی از این طنز انتقاد کرده‌اند و آن را لوس و بی‌مزه قلمداد کرده‌اند اما برخی دیگر نیز از آن استقبال کرده‌اند. 

شبکه خبری «الجزیره» با اشاره به جنجال ایجاد‌شده درباره این طنز می‌نویسد: «طنزی ضعیف یا بسیار خنده‌دار؛ این دو نظر متفاوت است که طرفداران و منتقدان اقدام بی بی سی در ترسیم چهره‌ای مضحک از زنان بریتانیایی پیوسته به داعش از خود نشان داده‌اند. در این طنز دو دقیقه‌ای با  عنوان زنان خانه‌دار واقعی داعش چهار زن مسلمان بریتانیایی و غربی نشان داده شده‌اند که بریتانیا و دیگر کشورهای غربی را ترک کردند تا به داعش در سوریه بپیوندند. میلیون‌ها نفر این فیلم را مشاهده کرده‌اند و در فیس‌بوک به شکل گسترده‌ای توسط کاربران به اشتراک گذاشته شده است. در یکی از صحنه‌های این فیلم کوتاه یکی از زنان در تصمیم‌گیری درباره این که چه چیزی برای سر بریدن بپوشد مردد است و در صحنه‌ای دیگر دو زن دیگر داعشی بر سر پوشیدن جلیقه انتحاری دعوا می‌کنند. 

در یکی دیگر از صحنه‌ها دو زن خانه‌دار داعشی که به‌تازگی از ملبورن و سیدنی استرالیا به سوریه رفته‌اند می‌گویند که عکس جلیقه‌های انتحاری دوست‌شان را با هشتگ مرگ بر غرب در اینستاگرام منتشر می‌کنند. در صحنه دیگری یک زن داعشی توسط شوهرش به اجاق‌گاز در آشپزخانه زنجیر شده است. 

در این نمایش کمدی به نام شورش مسائل روز با زبانی طنز بیان شده‌اند. «فارس علی» هنرمند مسلمان این طنز را ضعیف قلمداد کرده و اشاره می‌کند که این‌گونه طنزها خطرناک و گمراه‌کننده هستند و به دلایل واقعی پیوستن زنان به داعش نمی‌پردازند.

او می‌گوید خطر چنین طنزهایی آن است که به مشکلات واقعی مرتبط با داعش پرداخته نمی‌شود. یکی از کاربران نیز با انتقاد از این فیلم نوشته است که اکثر افراد پیوسته به داعش قربانی هستند و این موضوع خنده‌دار نیست. سارا سالم دانشجو معتقد است که مشکل این نوع طنز آن است که در چارچوب گسترده‌تری اسلام‌هراسی را تقویت‌ خواهد کرد. یکی دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته است: بی بی سی تو واقعا نفرت‌انگیز هستی‌! از نظر اخلاقی ورشکسته‌ای و از نظر ذهنی بیمار. یک زن مسلمان نیز نوشته است شرم بر شما که می‌خواهید از زنان مسلمان چهره یک دیو را نشان دهید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین